Belleğin Mirası: Danis Tanović

18 - 28 Ekim 2018

Pera Film, Bosna Sancak Akademik Kültür ve Tarih Vakfı iş birliğiyle 18 – 28 Ekim 2018 tarihleri arasında yönetmen Danis Tanović’in filmlerinden bir seçki sunuyor.

Belleğin Mirası: Danis Tanović programı, yönetmenin beş filmine odaklanıyor ve belleğin silindiği zamanlarda kök salmanın, tanık olduklarımızın nasıl aktarıldığının ve silikleşen belleğin ardındakilerin hatırlanışının sinemadaki yansımalarını takip ediyor. 1993 yılında Bosna Savaşı’nda kendilerini düşman hatları arasındaki tarafsız bölgede terk edilmiş bir siperin içinde bulan Bosnalı ve Sırp askerlerin öyküsünü anlatan ve tarihteki en ödüllü ilk uzun metraj filmlerinden biri haline gelen Tarafsız Bölge, Krzysztof Kieslowski ve senarist Krzysztof Piesiewicz'nin üçleme olarak yazdığı senaryolardan uyarlanan, tedirgin edici bir aile sırrını paylaşan üç kız kardeşin hayatlarına odaklanan Cehennem, tarihi savaşlarla dolu Balkanlar'da yeni bir dönemin başladığı günlerde geçen, romantik olduğu kadar trajik bir aşk hikayesini perdeye taşıyan Güzel Bir Hayat Düşlerken, profesyonel olmayan oyuncu kadrosunun büyüleyici performanslarıyla zorluklar ve haksızlıklara karşı bir cesaret öyküsünü aktaran Bir Hurdacının Hayatı ve son olarak Bernard-Henri Lévy´nin Hotel Europe adlı oyunundan uyarlanan, içinde bulunduğu coğrafyanın derin bir özetini çarpıcı bir şekilde gözler önüne seren Saraybosna’da Ölüm filmi de programda yer alıyor.

1969 yılında Zenica Bosna Hersek‘te doğan Danis Tanović, büyüdüğü Saraybosna’da Saraybosna Sahne Sanatları Akademisi’nde film yönetmenliği eğitimi almıştır. Saraybosna kuşatma altındayken cephe hattında iki yıl boyunca ordu için çekim yapmıştır. Tanović ve arkadaşlarının bu tehlikeli görevlerde ürettikleri malzeme Bosna Savaşı’na ilişkin çok sayıda filmde ve haberde yer almıştır. 1994’te eğitimini INSAS film okulunda sürdürmek için Belçika’ya göç eden Tanović, bir yandan da kısa filmler ve belgeseller çeker. İlk uzun metraj filmi Tarafsız Bölge (2001), En İyi Yabancı Film dalında hem Oscar hem de Altın Küre ödüllerini almasının yanı sıra, Cannes Film Festivali’nde ve Avrupa Film Ödülleri’nde En İyi Senaryo ödülüne de layık görülmüştür.

Pera Film programına paralel olarak, Adnan Teskeredžić’in Balkanların geleneksel müziği ile caz/füzyonu harmanladığı projesi Adnan Teskeredžić Trio, 20 Ekim Cumartesi günü Pera Müzesi’nde bir konser gerçekleştirecek.

Bu program kapsamındaki Pera Film gösterimleri ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır.

 

bosna logo   bsa logo      

iş birliğiyle

 

18 Ekim

19.00 Tarafsız Bölge

20 Ekim

12.00 Güzel Bir Hayat Düşlerken

14.00 Bir Hurdacının Hayatı

23 Ekim

19.00 Cehennem

24 Ekim

19.00 Saraybosna'da Ölüm

27 Ekim

16.00 Tarafsız Bölge

18.00 Güzel Bir Hayat Düşlerken

28 Ekim

14.00 Cehennem

16.00 Saraybosna'da Ölüm

18.00 Bir Hurdacının Hayatı

Tarafsız Bölge

Tarafsız Bölge

Cehennem

Cehennem

Güzel Bir Hayat Düşlerken

Güzel Bir Hayat Düşlerken

Bir Hurdacının Hayatı

Bir Hurdacının Hayatı

Saraybosna'da Ölüm

Saraybosna'da Ölüm

Belleğin Mirası: Danis Tanović

Belleğin Mirası: Danis Tanovic programı, yönetmenin beş filmine odaklanıyor ve belleğin silindiği zamanlarda kök salmanın, tanık olduklarımızın nasıl aktarıldığının ve silikleşen belleğin ardındakilerin hatırlanışının sinemadaki yansımalarını takip ediyor.

Adnan Teskeredžić Trio

Adnan Teskeredžić Trio

Pera Müzesi, Bosna-Sancak Kültür Günleri kapsamında hazırlanan Belleğin Mirası: Danis Tanović başlıklı Pera Film programına paralel bir Adnan Teskeredžić Trio konseri gerçekleştiriyor. 

Yönetmen Danis Tanović ile Söyleşi

Yönetmen Danis Tanović ile Söyleşi

Pera Film, 18 – 28 Ekim 2018 tarihleri arasında Bosna Sancak Kültür Günleri kapsamında Bosnalı film yönetmeni Danis Tanović’in filmlerinden Belleğin Mirası adlı bir seçki sunuyor. Tarafsız Bölge filminin 19:00’daki gösterimi ardından Danis Tanović ile bir söyleşi gerçekleştiriliyor.

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı saray ve konak haremlerinde kahve ikramı törenle yapılırdı. Önce gümüş tatlı takımı ile tatlı (reçel) sunulur, ardından kahve ikramı başlardı. Kahve güğümü, tombak, gümüş veya pirinçten yapılmış, ortasında kor ateş bulunan ve kenarlarına takılı üç zincirden tutularak taşınan sitile oturtulurdu. Sitil örtüsü ise, yuvarlak, atlas veya kadifeden, sırma, sim, pul, hatta inci ve elmas işlemeli olurdu.

Ressamların Gözünden Osmanlı’da Kadın Giyimi

Ressamların Gözünden Osmanlı’da Kadın Giyimi

Yabancılara kapalı bir dünya olduğundan Harem’deki kadınların yaşantısı batılı ressamların ve sanat tüketicisinin en çok ilgisini çeken konulardan olmuştur. 

Formları Şekillendirmek Göçebe Gövde / Biçimlenen İdeolojiler

Formları Şekillendirmek Göçebe Gövde / Biçimlenen İdeolojiler

Formları Şekillendirmek yoğun ve belirgin bir biçimde forma odaklanan; ayrıca ideoloji ve göçebelik gibi kavramları imleyen, bunu gerçekleştirirken yerleşik formları çözümleyerek farklı ve yeni bağlamlar yaratan yapıtları bir araya getiriyor.