Buradayım!
Dünya AIDS Günü

1 Aralık - 10 Aralık 2017

Pera Film, Dünya AIDS Günü için Buradayım! adlı özel bir program sunuyor. Programda Mapplethorpe: Look at the Pictures (Mapplethorpe: Fotoğrafa Bak!) ve How to Survive a Plague (Hayatta Kalmak İçin) belgesellerin yanı sıra 120 BPM (Kalp Atışı Dakikada 120) adlı kurgu film de yer alıyor. Cannes’da Jüri Büyük Ödülü’nü kazanan 120 BPM, 1990’ların başlarında, AIDS krizinin zirvesinde Fransız ACT UP göstericilerinin aktivizmini yürek paralayıcı ama aynı zamanda ilham verici bir bakışla ele alıyor. Electronic Arts Intermix’in hazırladığı Home Video: Media Art in Response to HIV/AIDS (Ev Yapımı: HIV/AIDS'e Karşılık Video Sanatı) adlı video programıysa George Kuchar, Nate Lavey, Stephen Vider, Women’s AIDS Video Enterprise ve Charlie Ahearn’ün çalışmalarını içeriyor. Programdaki dört video; sanatın, bakımın, ailenin ve yuvanın kesişim noktalarını araştıran çalışmalar yaratmak için tüketici video teknolojisini ve “camcorder” dönemi estetiğini kullanan “ev videosu” kavramına odaklanıyor. 1988’de kurulan ve günümüzde AIDS ve HIV konularında farkındalığını artırmaya adamış çağdaş sanat organizasyonu olan ABD’li Visual AIDS, çeşitli sanatçılardan yeni işler üretmelerini istedi; bunların arasında HIV pozitif olan genç baş karakterlerin samimi düşünceleri; ABD’nin güney kültüründe HIV/AIDS aktivizmiyle ilgili bir değerlendirme; AIDS arşivlerinde yer alan mirasların ve günümüzle olan bağlantıların araştırılması; kuir ve trans yaşamın tarihsel izlerini arayan şiirsel bir New York gezisi ve dahası. Bir arada ele alındığında bu videolar, sürmekte olan HIV/AIDS tanısının derinden etkilediği sesleri toplayan bir platform görevi görüyor. Hem tarihsel olarak hem de günümüzde HIV/AIDS gündemini siyaset, kültür ve eşitsizlik sistemleri belirliyor. Bazı nüfus grupları HIV enfeksiyonunun ve sonuçlarının yükünü orantısız biçimde taşımayı sürdürüyor. Bu özel program sanatçıların ve aktivistlerin 1980’lerin başından günümüze bakım ve aile fikrini nasıl genişlettiğini ve 1980 HIV/AIDS kriziyle yüz yüzeyken domestik yaşamın siyasal bedelleriyle nasıl başa çıktıklarını inceliyor.

Bu program kapsamındaki Pera Film etkinlik ve gösterimleri ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır.

1 Aralık

19.00 Mapplethorpe: Fotoğrafa Bak!

21.00 Kalp Atışı Dakikada 120

2 Aralık

14.00 Alternatif Sonlar, Radikal Başlangıçlar

16.00 Hayatta Kalmak İçin

3 Aralık

16.00 Mapplethorpe: Fotoğrafa Bak!

18.00 Hayatta Kalmak İçin

9 Aralık

18.00 Ev Yapımı: HIV / AIDS'e Karşılık Video Sanatı

10 Aralık

14.00 Alternatif Sonlar, Radikal Başlangıçlar

15.00 Ev Yapımı: HIV / AIDS'e Karşılık Video Sanatı

Mapplethorpe: Fotoğrafa Bak!

Mapplethorpe: Fotoğrafa Bak!

Hayatta Kalmak İçin

Hayatta Kalmak İçin

Kalp Atışı Dakikada 120

Kalp Atışı Dakikada 120

Ev Yapımı: HIV / AIDS'e Karşılık Video Sanatı

Ev Yapımı: HIV / AIDS'e Karşılık Video Sanatı

Alternatif Sonlar, Radikal Başlangıçlar

Alternatif Sonlar, Radikal Başlangıçlar

Buradayım!
Dünya AIDS Günü

Bu özel program sanatçıların ve aktivistlerin 1980’lerin başından günümüze bakım ve aile fikrini nasıl genişlettiğini ve 1980 HIV/AIDS kriziyle yüz yüzeyken domestik yaşamın siyasal bedelleriyle nasıl başa çıktıklarını inceliyor.

Bizans'ta Şifalı Bitkiler

Bizans'ta Şifalı Bitkiler

Bitkilere dair bilgi birikimi ve şifa uygulamaları yakın ilişki içindedir. Bazı köklerin toksik ve halüsinojenik doğası ve bunları koparmanın tehlikeleri, mitsel ya da büyülü bir nitelik ve güce sahip olmuştur.

Sonsuz Paris (1959-1965)

Sonsuz Paris (1959-1965)

1960’lı yıllarda, Alberto Giacometti yaşadığı kente, Paris’e, sokaklarını, kafelerini, atölyesini ya da karısı Annette’in dairesi gibi daha özel yerleri çizerek saygısını sunmuştur, bu çizimler onun en son kitabını oluşturacaktır: Paris sans fin (Sonsuz Paris). 

Dede, Baba, Oğul <br> Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası

Dede, Baba, Oğul
Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası

Nickolas Muray: Bir Fotoğrafçının Portresi sergisi kapsamında Çağlayan Çevik kurmaca bir yazı dizisi kaleme aldı. Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası adlı seride Çevik, Muray’ın çarpıcı fotoğraflarından yola çıkarak fotoğraftaki insanların dünyasını birer öykü ile anlatıyor.