Buradayım!
Dünya AIDS Günü

1 - 10 Aralık 2017

Pera Film, Dünya AIDS Günü için Buradayım! adlı özel bir program sunuyor. Programda Mapplethorpe: Look at the Pictures (Mapplethorpe: Fotoğrafa Bak!) ve How to Survive a Plague (Hayatta Kalmak İçin) belgesellerin yanı sıra 120 BPM (Kalp Atışı Dakikada 120) adlı kurgu film de yer alıyor. Cannes’da Jüri Büyük Ödülü’nü kazanan 120 BPM, 1990’ların başlarında, AIDS krizinin zirvesinde Fransız ACT UP göstericilerinin aktivizmini yürek paralayıcı ama aynı zamanda ilham verici bir bakışla ele alıyor. Electronic Arts Intermix’in hazırladığı Home Video: Media Art in Response to HIV/AIDS (Ev Yapımı: HIV/AIDS'e Karşılık Video Sanatı) adlı video programıysa George Kuchar, Nate Lavey, Stephen Vider, Women’s AIDS Video Enterprise ve Charlie Ahearn’ün çalışmalarını içeriyor. Programdaki dört video; sanatın, bakımın, ailenin ve yuvanın kesişim noktalarını araştıran çalışmalar yaratmak için tüketici video teknolojisini ve “camcorder” dönemi estetiğini kullanan “ev videosu” kavramına odaklanıyor. 1988’de kurulan ve günümüzde AIDS ve HIV konularında farkındalığını artırmaya adamış çağdaş sanat organizasyonu olan ABD’li Visual AIDS, çeşitli sanatçılardan yeni işler üretmelerini istedi; bunların arasında HIV pozitif olan genç baş karakterlerin samimi düşünceleri; ABD’nin güney kültüründe HIV/AIDS aktivizmiyle ilgili bir değerlendirme; AIDS arşivlerinde yer alan mirasların ve günümüzle olan bağlantıların araştırılması; kuir ve trans yaşamın tarihsel izlerini arayan şiirsel bir New York gezisi ve dahası. Bir arada ele alındığında bu videolar, sürmekte olan HIV/AIDS tanısının derinden etkilediği sesleri toplayan bir platform görevi görüyor. Hem tarihsel olarak hem de günümüzde HIV/AIDS gündemini siyaset, kültür ve eşitsizlik sistemleri belirliyor. Bazı nüfus grupları HIV enfeksiyonunun ve sonuçlarının yükünü orantısız biçimde taşımayı sürdürüyor. Bu özel program sanatçıların ve aktivistlerin 1980’lerin başından günümüze bakım ve aile fikrini nasıl genişlettiğini ve 1980 HIV/AIDS kriziyle yüz yüzeyken domestik yaşamın siyasal bedelleriyle nasıl başa çıktıklarını inceliyor.

Bu program kapsamındaki Pera Film etkinlik ve gösterimleri ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır.

1 Aralık

19.00 Mapplethorpe: Fotoğrafa Bak!

21.00 Kalp Atışı Dakikada 120

2 Aralık

14.00 Alternatif Sonlar, Radikal Başlangıçlar

16.00 Hayatta Kalmak İçin

3 Aralık

16.00 Mapplethorpe: Fotoğrafa Bak!

18.00 Hayatta Kalmak İçin

9 Aralık

18.00 Ev Yapımı: HIV / AIDS'e Karşılık Video Sanatı

10 Aralık

14.00 Alternatif Sonlar, Radikal Başlangıçlar

15.00 Ev Yapımı: HIV / AIDS'e Karşılık Video Sanatı

Mapplethorpe: Fotoğrafa Bak!

Mapplethorpe: Fotoğrafa Bak!

Hayatta Kalmak İçin

Hayatta Kalmak İçin

Kalp Atışı Dakikada 120

Kalp Atışı Dakikada 120

Ev Yapımı: HIV / AIDS'e Karşılık Video Sanatı

Ev Yapımı: HIV / AIDS'e Karşılık Video Sanatı

Alternatif Sonlar, Radikal Başlangıçlar

Alternatif Sonlar, Radikal Başlangıçlar

Buradayım!
Dünya AIDS Günü

Bu özel program sanatçıların ve aktivistlerin 1980’lerin başından günümüze bakım ve aile fikrini nasıl genişlettiğini ve 1980 HIV/AIDS kriziyle yüz yüzeyken domestik yaşamın siyasal bedelleriyle nasıl başa çıktıklarını inceliyor.

Kimliğe İlişkin Uzlaşımlar

Kimliğe İlişkin Uzlaşımlar

Portreler, kaçınılmaz olarak toplumsal tanınmaya ve ideolojik değişikliklere tabidir. Bu alanda yer alan eserler, toplumsal cinsiyet ve ırka ilişkin kültürel uzlaşımların yanı sıra film yıldızlarının imajlarında işleyişte olan estetik stratejileri sorguluyor. 

Buram Buram Kahve Kokan 17 Instagram Hesabı

Buram Buram Kahve Kokan 17 Instagram Hesabı

Kahve o kadar uzun zamandır bizimle ki, onsuz bir sosyal yaşamı düşünmek güç. Hatta sanki onunla hiç tanışmasaydık da “Bu hayatta bir şey eksik ama adını koyamıyorum.” gibi bir hisse kapılırdık. Şakası bir yana, sizce nasıl oldu da kahve insanlık tarihinin farklı dönemlerinde hep kendine has bir yer edinmeyi ve gündelik yaşamımızda bu denli kök salmayı başardı?

ÇOK İŞ VAR YAPACAK <br>…lâkin zaman!

ÇOK İŞ VAR YAPACAK
…lâkin zaman!

Yitirilmiş bir dostun ardından ona, onun geride bıraktıklarına dönüp bakmak bugün bize ulaşanların izlerini sürerek ona dair, “eseri”ne dair bir şeyler yapmaya kalkışmak ne zor işmiş! Samih Rifat’ın, birbirimize seslendiğimizde kullandığımız unvanıyla “Samih Usta”nın fotoğrafları, filmleri, desenleri, çevirileri, şiirleri, kitapları ve defterleri etrafında, birlikte farklı kurumlarda mesai yaptığı arkadaşlarının çalıştığı Pera Müzesi’nde açılacak bir sergi ve başka bazı etkinlikler yapma  hazırlama sorumluluğunu üstlendiğimde doğrusu bu zorluğu sezmiş ama köklerinin ne denli derine inebileceğini tam olarak kavramamıştım. Birden fazla nedenle.