100: İnsan Apoyevmatini ile Doğar, Apoyevmatini ile Ölür

Yönetmen: Melike Çapan
Türkiye, 2024, 16’, DCP, renkli
Türkçe, Yunanca; Türkçe ve İngilizce altyazılı 

Cumhuriyet tarihinin ilk Rumca gazetesi olan Apoyevmatini 100. yaşını kutlar. Hikâye, babadan oğula gazetenin devredilmesiyle başlar. 100 yıllık hikâyede en büyük emeği veren dağıtıcının Beyoğlu sokaklarında gazete dağıtmasıyla devam eder. Gazetenin kuruluş hikâyesini, emek veren eski çalışanları anlatır. Okuyucuları olan Rum toplumu ise gazetenin onların hayatındaki önemini bize söyler. Sınırlı imkanlarla yayınlanan gazete zaman zaman kapanma eşiğine gelse de bu kültürel mirası herkes sahiplenir ve kapanmasına izin vermez. Finalde herkesin Apoyevmatini için iyi dileklerini duyarken bir çocuk görünür. Çocuk vapurda bulduğu Apoyevmatini’yi alır ve okur. Bu çocuk, 100. yaşını dolduran Apoyevmatini’nin geleceği teslimi simgeler. 

Film ekibinin katılımıyla gerçekleşecektir.

DOCUMENTARIST <br>18. İstanbul Belgesel Günleri

Bellekvari: KuirFest'in Sözlü Tarihi

DOCUMENTARIST <br>18. İstanbul Belgesel Günleri

100: İnsan Apoyevmatini ile Doğar, Apoyevmatini ile Ölür

DOCUMENTARIST <br>18. İstanbul Belgesel Günleri

Mardiros'dan Bu Yana

DOCUMENTARIST <br>18. İstanbul Belgesel Günleri

Kavak Ağacının Gölgesinde

DOCUMENTARIST <br>18. İstanbul Belgesel Günleri

E Blok Daire 5

DOCUMENTARIST <br>18. İstanbul Belgesel Günleri

Bir Garip Rüya Rengi

DOCUMENTARIST <br>18. İstanbul Belgesel Günleri

Ezda

DOCUMENTARIST <br>18. İstanbul Belgesel Günleri

Domates Biber Depresyon

DOCUMENTARIST <br>18. İstanbul Belgesel Günleri

Sürgün Asla Bitmez

DOCUMENTARIST <br>18. İstanbul Belgesel Günleri

Bir Arkadaşlık Hatırası

DOCUMENTARIST <br>18. İstanbul Belgesel Günleri

Seva

DOCUMENTARIST <br>18. İstanbul Belgesel Günleri

Bazen Hep Birlikte

DOCUMENTARIST <br>18. İstanbul Belgesel Günleri

İris Yürüyüşü

DOCUMENTARIST <br>18. İstanbul Belgesel Günleri

Biz Radyoyu Çok Sevdik

DOCUMENTARIST <br>18. İstanbul Belgesel Günleri

Elibirlik: Yırcalı Kadınlar

DOCUMENTARIST <br>18. İstanbul Belgesel Günleri

Traugott

İstanbul: Öncesi & Sonrası

İstanbul: Öncesi & Sonrası

Suna ve İnan Kıraç Vakfı Fotoğraf Koleksiyonu’ndan seçtiğimiz, 1850’lerden 1980’lere tarihlenen İstanbul fotoğraflarındaki manzara ve mekanları, bu yerlerin günümüzdeki görünümleriyle birlikte sunuyoruz!

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.

ÇOK İŞ VAR YAPACAK <br>…lâkin zaman!

ÇOK İŞ VAR YAPACAK
…lâkin zaman!

Yitirilmiş bir dostun ardından ona, onun geride bıraktıklarına dönüp bakmak bugün bize ulaşanların izlerini sürerek ona dair, “eseri”ne dair bir şeyler yapmaya kalkışmak ne zor işmiş! Samih Rifat’ın, birbirimize seslendiğimizde kullandığımız unvanıyla “Samih Usta”nın fotoğrafları, filmleri, desenleri, çevirileri, şiirleri, kitapları ve defterleri etrafında, birlikte farklı kurumlarda mesai yaptığı arkadaşlarının çalıştığı Pera Müzesi’nde açılacak bir sergi ve başka bazı etkinlikler yapma  hazırlama sorumluluğunu üstlendiğimde doğrusu bu zorluğu sezmiş ama köklerinin ne denli derine inebileceğini tam olarak kavramamıştım. Birden fazla nedenle.