Bazen Hep Birlikte

Yönetmen: Didem Pekün
Türkiye, 2024, 74', DCP, renkli
Türkçe; İngilizce altyazılı 

Bir dans belgeseli olan Bazen Hep Birlikte, İstanbullu dansçı Mihran Tomasyan’ı Ermeni ailesinin tarihi ve kimliği üzerinden kurulan bir anlatımla, arşivlerle örülü, kolektif olarak doğaçlanmış bir koreografi ve çağdaş İstanbul’un kaosunda takip ediyor.

Bazen Hep Birlikte İstanbul’da hayata Mihran’ın hikâyesiyle bakıyor; Fransa’da dans ettiği zamanlarla ve aile hayatından Ermeni anneannesinin Türkiye Cumhuriyeti’nin dönüşümüne tanıklığı ve merhum Hrant Dink’le aile yemeği gibi kesitlerle. Bu, hayata olumlama yoluyla bakmanın, evrensel bir iyimserliğin, beraber dans etmekten ve farklı yaşamaktan geçen bir topluluk anlayışının öyküsü. 

Film ekibinin katılımıyla gerçekleşecektir.

DOCUMENTARIST <br>18. İstanbul Belgesel Günleri

Bellekvari: KuirFest'in Sözlü Tarihi

DOCUMENTARIST <br>18. İstanbul Belgesel Günleri

100: İnsan Apoyevmatini ile Doğar, Apoyevmatini ile Ölür

DOCUMENTARIST <br>18. İstanbul Belgesel Günleri

Mardiros'dan Bu Yana

DOCUMENTARIST <br>18. İstanbul Belgesel Günleri

Kavak Ağacının Gölgesinde

DOCUMENTARIST <br>18. İstanbul Belgesel Günleri

E Blok Daire 5

DOCUMENTARIST <br>18. İstanbul Belgesel Günleri

Bir Garip Rüya Rengi

DOCUMENTARIST <br>18. İstanbul Belgesel Günleri

Ezda

DOCUMENTARIST <br>18. İstanbul Belgesel Günleri

Domates Biber Depresyon

DOCUMENTARIST <br>18. İstanbul Belgesel Günleri

Sürgün Asla Bitmez

DOCUMENTARIST <br>18. İstanbul Belgesel Günleri

Bir Arkadaşlık Hatırası

DOCUMENTARIST <br>18. İstanbul Belgesel Günleri

Seva

DOCUMENTARIST <br>18. İstanbul Belgesel Günleri

Bazen Hep Birlikte

DOCUMENTARIST <br>18. İstanbul Belgesel Günleri

İris Yürüyüşü

DOCUMENTARIST <br>18. İstanbul Belgesel Günleri

Biz Radyoyu Çok Sevdik

DOCUMENTARIST <br>18. İstanbul Belgesel Günleri

Elibirlik: Yırcalı Kadınlar

DOCUMENTARIST <br>18. İstanbul Belgesel Günleri

Traugott

ÇOK İŞ VAR YAPACAK <br>…lâkin zaman!

ÇOK İŞ VAR YAPACAK
…lâkin zaman!

Yitirilmiş bir dostun ardından ona, onun geride bıraktıklarına dönüp bakmak bugün bize ulaşanların izlerini sürerek ona dair, “eseri”ne dair bir şeyler yapmaya kalkışmak ne zor işmiş! Samih Rifat’ın, birbirimize seslendiğimizde kullandığımız unvanıyla “Samih Usta”nın fotoğrafları, filmleri, desenleri, çevirileri, şiirleri, kitapları ve defterleri etrafında, birlikte farklı kurumlarda mesai yaptığı arkadaşlarının çalıştığı Pera Müzesi’nde açılacak bir sergi ve başka bazı etkinlikler yapma  hazırlama sorumluluğunu üstlendiğimde doğrusu bu zorluğu sezmiş ama köklerinin ne denli derine inebileceğini tam olarak kavramamıştım. Birden fazla nedenle.

Sergey Parajanov Anlatıyor

Sergey Parajanov Anlatıyor

“Olabilecek en kötü hapishane koşullarıyla karşılaştığımda, bir seçim yapmak zorunda olduğumu anladım: ya dibe vuracaktım ya da bir sanatçı olacaktım.”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.