Affaire’in Suflörü

  • 22 Mart 2015 / 15.00
  • 28 Mart 2015 / 17.00

Sanatçı: Isabelle Prim
Fransa
, 50’, 2014
Fransızca, Türkçe altyazıyla

Mélies’nin ilk filmi, Grand Bazar de la Charité ve Cyrano de Bergerac’ın açılış gecesinin ortak noktası ne olabilir? Edmond Rostand’ın oyununu gerçekte kim yazmıştı? Bütün bunlar, 28 Aralık 1897 akşamı, oyunun galasında kabininde ölü bulunan İtalyan anarşisti suflör İldebrando Biribo’nun ölümüyle bir şekilde ilintili mi? Olay örgüsü bir labirenti andırıyor, daha doğrusu bir yeraltı nehrini. Gerçekten de kamera bizi tünellerden, kilerlerden, lağımlardan ve gizli geçitlerden geçiriyor, bunlar hem suflörün saklandığı yere, hem de 19. yüzyıl dizileriyle, özellikle de “Paris’in Gizemleri”yle kolayca karşılaştırılabilecek bir davanın dolambaçlı yollarına benziyor. Yukarıdaki insanlara aşağıdan yön veren suflörlerden biri bize rehberlik ediyor; bu örnekteki suflör Edmond Rostand’ın kendisi, aklına hiç oyun fikri gelmiyor ve Clotilde Hesme tarafından canlandırılan ünlü oyuncu Sarah Bernhardt ona acı çektiriyor. Ancak hem filmde bir karakter, hem de bu davayı bize anlatan tuhaf bir konuşmacı olan bu suflör, kendini hiç de saklamıyor. Tam tersine, kendini düpedüz filme davet edip doğrudan bize ve aktör haline gelmiş karakterlere konuşuyor ve ölümüne giden yolda hiç çözülmemiş olayları anlatıyor. Öyleyse gizem hala duruyor mu? Belki de hayır. Çünkü suflörün ölümü belki de modernitenin başlangıcını imliyor. Öyleyse dosya kapandı mı? Buna da belki hayır, çünkü bu filmle Isabelle Prim, ilhamın sürdüğünü kanıtlıyor. (Céline Guenot)

Sanatçı Hayata Karşı<br/>Tuhaf Filmler

Günlük Yaşam

Sanatçı Hayata Karşı<br/>Tuhaf Filmler

Soruların Filmi

Sanatçı Hayata Karşı<br/>Tuhaf Filmler

Dürüst Bir Deneyim

Sanatçı Hayata Karşı<br/>Tuhaf Filmler

Metamorfozlar

Sanatçı Hayata Karşı<br/>Tuhaf Filmler

Affaire’in Suflörü

Sanatçı Hayata Karşı<br/>Tuhaf Filmler

Alan Vega, Yalnızca Bir Milyon Düş

Sanatçı Hayata Karşı<br/>Tuhaf Filmler

Lanet

Sanatçı Hayata Karşı<br/>Tuhaf Filmler

Cecile Paris
Seçme Videolar

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”

Geleceği Hatırlamak

Geleceği Hatırlamak

Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor. 

Andy Warhol’un Deneme Çekimleri

Andy Warhol’un Deneme Çekimleri

1963 ile 1966 yılları arasında Andy Warhol, New York sanat çevresinden çeşitli kişilerin film portreleri üzerinde çalıştı.