Atilla Marcel

  • 3 Mayıs 2017 / 17.00
  • 5 Mayıs 2017 / 20.30

Yönetmen: Sylvain Chomet
Oyuncular: Guillaume Gouix, Bernadette Lafont, Hélène Vincent, Anne Le Ny
Fransa, 2013, 106’, renkli 
Fransızca; Türkçe altyazılı 

Paul, 33 yaşında. Paris’te, iki teyzesiyle birlikte yaşayan, hâlâ konuşamayan ve kendini renkli takım elbiseleriyle ifade eden koca bir çocuk o. Yıllar boyunca, küçük yaşta kaybettiği ebeveynlerinin yerini tutmaya çalışmış iki teyzesinin ondan tek beklentisi, piyano yarışmalarını kazanması. Paul, üst kattaki gizemli komşu Madam Proust’u tanıyıp, onun bitkisel karışımlarıyla bilinçaltına ve çocukluğuna doğru bir yolculuğa çıkınca bir yetişkine dönüşmek için önünde hiçbir engel kalmıyor. Belleville’de Randevu ve Sihirbaz’ın ardından ilk kez animasyon dışında bir film çeken Fransız yönetmen Sylvain Chomet, Attila Marcel’de görsel dünyasını ve yaratıcılığını korumayı başarıyor.

Büyüme Sancıları

Ay Işığı

Büyüme Sancıları

Atilla Marcel

Büyüme Sancıları

Balinanın Sırtında

Büyüme Sancıları

Rauf

Büyüme Sancıları

The Fits

Büyüme Sancıları

52 Salı

Büyüme Sancıları

Bir Kız

Büyüme Sancıları

Yaş 17

Büyüme Sancıları

Kimse Fark Etmiyor

Büyüme Sancıları

Frances Ha

Büyüme Sancıları

Tatil Kitabı

Atilla Marcel

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı saray ve konak haremlerinde kahve ikramı törenle yapılırdı. Önce gümüş tatlı takımı ile tatlı (reçel) sunulur, ardından kahve ikramı başlardı. Kahve güğümü, tombak, gümüş veya pirinçten yapılmış, ortasında kor ateş bulunan ve kenarlarına takılı üç zincirden tutularak taşınan sitile oturtulurdu. Sitil örtüsü ise, yuvarlak, atlas veya kadifeden, sırma, sim, pul, hatta inci ve elmas işlemeli olurdu.

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”