Bıçaklar ve Deri

Yönetmen: Jennifer Reeder
Oyuncular: 
Kate Arrington, Tim Hopper, Marika Engelhardt, Tony Fitzpatrick
ABD, 2019, 111', renkli
İngilizce; Türkçe altyazılı

ABD’nin Ortabatı bölgesinde ufak bir kasaba. Bölgedeki gençler için Amerikan futbol takımı, okul bandosu, amigo kızlar ve maskotlar lise hayatının olmazsa olmazları. Yetişkinler kendi arzuları, orta yaş krizleri ve evlilik sorunlarıyla meşguller. Ancak, öğrencilerden Carolyn Harper’ın kayboluşu kasaba halkının normal görünümlü hayatlarının iç yüzünü ortaya çıkarır. Carolyn’in yakın çevresindekilerin yaşadıkları kayıp ve korku, onları ümitsiz baş etme yollarına sevk ederken, yüzeysel hayatlarıyla da yüzleşmeye zorlar. Jennifer Reeder, yarattığı bu gizemli dünyayı pop müzik koroları ile süslerken, büyülü gerçekçilik, müzikal, absürt komedi ve kara film türlerinden aldığı unsurları tekrar yorumluyor. Ortaya, günümüzün önemli temalarının cafcaflı bir şekilde anlatıldığı, harikulade bir neo-feminist gerilim çıkıyor.

Yepyeni Bir Dünya

Bıçaklar ve Deri

Yepyeni Bir Dünya

Küsmek Yok

Yepyeni Bir Dünya

Binde Bir

Yepyeni Bir Dünya

Ütopya’nın Peşinde

Bıçaklar ve Deri

Bir Sanatçının Başarısı

Bir Sanatçının Başarısı

19. yüzyılın en özgün manzara ressamlarından Fransız sanatçı Félix Ziem’i ağırlıyoruz. Sergi, öncelikli olarak 19. yüzyıl resmine damgasını vurmuş bir sanatçı olan ve çoğunlukla deniz ve kentin iç içe geçtiği İstanbul’u ve Venedik’i konu alan resimleriyle bilinen Ziem’i, tüm yönleriyle tanıtmayı amaçlıyor. Blogumuz üzerinden de sanatçıyı ve sergideki eserleri incelemeye devam ediyoruz. 

Bölgenin Hafızası

Bölgenin Hafızası

Hafıza nesneleri ilişkilendikleri coğrafyanın da hafızasını taşır. Temel maddesi toprak olan seramikler üretildikleri coğrafyaya doğrudan bağlanır: Toprakla birebir ilişki kuran seramik, üretildiği toprağın hafızasını da barındırır. Kütahya’nın kaolini bol, dolayısıyla da seramik üretimine elverişli toprağı burada çeşitli tekniklerin gelişmesine ve seramik atölyelerinin kurulmasına sebep olmuştur.

Kuyunun Yanında

Kuyunun Yanında

Tadeusz Ajdukiewicz Doğu’yu, 1877’de, Władysław Branicki’yle birlikte çıktığı Suriye, Mısır, Türkiye ve Kırım turunda keşfetti. Bu deneyim onda derin bir etki yarattı, yaşamının sonuna kadar da Doğulu temaları kullanmayı sürdürdü.