Yepyeni Bir Dünya

24 Haziran - 15 Temmuz 2021

Pera Film, Onur Haftası’nı çevrimiçi gerçekleşecek bir film programı ile kutluyor. Program adını, 2021’in başlarında hayatını kaybeden trans müzisyen SOPHIE’nin aynı adlı şarkısından alıyor. Yepyeni Bir Dünya başlıklı programda yer alan 4 film de, işte, evde, sokakta, var olmaya çalıştığı her yerde yeni bir dünya kurmak için mücadelesini sürdüren kuir karakterlerin yaşamlarından izler taşıyor.

24 Haziran - 15 Temmuz tarihleri arasında gerçekleşecek olan Yepyeni Bir Dünya’da; Jennifer Reeder’in büyülü gerçekçilik, müzikal, absürt komedi ve kara film türlerinden aldığı unsurları tekrar yorumladığı, neo-femist gerilim filmi Bıçaklar ve Deri; geçmişi yeniden keşfetmeye ve birlikte bir gelecek inşa etmeye odaklanırken Avrupa’da göçmen bir kuir olmak üzerine etkileyici bir anlatı sunan Küsmek Yok; karakterlerinin açılma ve siber zorbalık, toplum hayatı ve fakirlik, aşk ve şiddet arasında sıkışmışlığını, çocukluğun narinliği ile yetişkin dünyasının sert gerçekliği arasındaki gitgelleri, belgesel hissi veren bir anlatımla aktaran Binde Bir;ve son olarak, bir grup gencin kuir ütopyasına dair fikirlerini tartıştığı, birlikte popüler bir video oyunu içinde güvenli alanlar inşa ederek herkesin kendisi olabildiği, daha eşit ve adil bir dünyaya dair bir manifesto yaratmasını anlatan belgesel Ütopya’nın Peşinde yer alıyor.

Filmler, 24 Haziran - 15 Temmuz tarihleri arasında film.peramuzesi.org.tr adresinde çevrimiçi olarak yayınlanacak ve sadece Türkiye'deki izleyiciler tarafından izlenebilecektir. Yasal düzenlemeler gereği film gösterimlerimiz, aksi belirtilmediği sürece, +18 uygulamasına tabidir.

Bıçaklar ve Deri

Bıçaklar ve Deri

Küsmek Yok

Küsmek Yok

Binde Bir

Binde Bir

Ütopya’nın Peşinde

Ütopya’nın Peşinde

Yepyeni Bir Dünya

Pera Film, Onur Haftası’nı çevrimiçi gerçekleşecek bir film programı ile kutluyor. Program adını, 2021’in başlarında hayatını kaybeden trans müzisyen SOPHIE’nin aynı adlı şarkısından alıyor. Yepyeni Bir Dünya başlıklı programda yer alan 4 film de, işte, evde, sokakta, var olmaya çalıştığı her yerde yeni bir dünya kurmak için mücadelesini sürdüren kuir karakterlerin yaşamlarından izler taşıyor.

Yunan Sineması Kendini Anlatıyor

Yunan Sineması Kendini Anlatıyor

Dört panelist, Athena Kartalou, Athena Kalkopoulou, Hellas Film/Tanıtım Direktörü, Antigoni Rota, ve Afroditi Nikolaidou, katılımcılara günümüzde Yunanistan'da film üretiminin durumu, endüstrinin yapısı, film üretimini teşvik etmek ve etkinleştirmek için uygulanan ulusal politikalar, piyasa taleplerine meydan okumak vb. hakkında net bir resim çizecekler.

Sanatçı ile Söyleşi: Nicola Lorini

Sanatçı ile Söyleşi: Nicola Lorini

Tüm Zamanlara, Tüm Üzgün Taşlara, Pera Müzesi’nin Anadolu Ağırlık ve Ölçüleri Koleksiyonu’nda öznel ve duygusal durumları bir araya getirerek tek yönlü tarih ve zaman algısını sorgularken ziyaretçileri çizgisel olmayan bir yolculuğa çıkarıyor.

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Resimdeki kişi, delici bir bakışla seyirciye bakarken, dörtte üç konumda resmedilmiştir. Resmin arka planı gri; boğa güreşçisinin giysisi, saçları ve başlığı ise siyahtır. Yakanın ve dantel süsün beyazı göz alıcıdır ve tenin solgun pembesi içinde, dudaklar, yanaklar ve burundaki bazı daha yoğun, küçük fırça vuruşları dikkati çeker.

Sonsuz Paris (1959-1965)

Sonsuz Paris (1959-1965)

1960’lı yıllarda, Alberto Giacometti yaşadığı kente, Paris’e, sokaklarını, kafelerini, atölyesini ya da karısı Annette’in dairesi gibi daha özel yerleri çizerek saygısını sunmuştur, bu çizimler onun en son kitabını oluşturacaktır: Paris sans fin (Sonsuz Paris).