Bir Fidai Film

  • 14 Aralık 2024 / 15.00

Yönetmen: Kamal Aljafari
Filistin, Almanya, Katar, Brezilya, Fransa, 2023, 78', DCP, renkli
Arapça, İngilizce, İbranice; Türkçe, İngilizce altyazılı 

1982 yazında Lübnan’a giren İsrail işgal kuvvetleri, Beyrut’taki Filistin Araştırma Merkezi’ni talan eder, merkezin arşivinde bulunan binlerce belge ve görsel materyali gasp eder. Kamal Aljafari, o günden bu yana İsrail Savunma Bakanlığı tarafından “rehin” tutulan ve işgalci penceresinden notlarla tasnif edilmiş görüntülerin ufak bir bölümüne ulaşır ve İsrail propagandası için yapılan başka arşiv ve film görüntülerini ters yüz edip bulduğu bu görüntülerle birleştirerek bir halkın gerçek anlamda çalınan toplumsal hafızasını geri kazanmaya çalışır. Bu, bir fedai filmdir. 

*Bu film, “UNDR” filmiyle birlikte gösterilecektir.

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

UNDR

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Bir Fidai Film

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Passing Drama

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Çalınan Gezegenim

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Gidecek Yer Yok

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Düş Gören Köpekler

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Kara Kutu Günlükleri

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Deniz Manzaralı

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Sıfır Noktasından: Gazze'nin Anlatılmamış Öyküleri

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

İnek

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Nehre Su Taşımak: 20. Yılında Anadolu Kültür

18. ve 19. Yüzyıl Resimlerinde İstanbul’un Tarihi Yarımadası

18. ve 19. Yüzyıl Resimlerinde İstanbul’un Tarihi Yarımadası

19. yüzyıla kadar siyasi otoritenin merkezi Topkapı Sarayı, klasik Osmanlı ve Bizans mimarisinin görkemli örnekleriyle tüm imparatorluğun kalbi gibidir Tarihi Yarımada. Osmanlı İmparatorluğunu yakından tanımak isteyen her batılı, resimler yoluyla da olsa Tarihi Yarımada’yı görmelidir önce. 

Viyana'dan Dönüş

Viyana'dan Dönüş

Józef Brandt, 17. yüzyıl Polonya’sına büyük ilgi duymuştur. En sevdiği temalar arasında savaş sahnelerinin yanı sıra muharebenin öncesi ve sonrasını ele alan gündelik yaşam sahneleri bulunmaktadır. 

Gece Yarısı Hikâyeleri: Ruh <br> Aşkın Güngör

Gece Yarısı Hikâyeleri: Ruh
Aşkın Güngör

En çok çocukları öldürmekten haz duyuyorum. Etleri kesilip göğüs kafesleri kırılırken hep aynı şekilde bağırıyorlar: “ANNE!BABA! ANNEEEE! BABAAAA!”