Bir Fidai Film

  • 14 Aralık 2024 / 15.00

Yönetmen: Kamal Aljafari
Filistin, Almanya, Katar, Brezilya, Fransa, 2023, 78', DCP, renkli
Arapça, İngilizce, İbranice; Türkçe, İngilizce altyazılı 

1982 yazında Lübnan’a giren İsrail işgal kuvvetleri, Beyrut’taki Filistin Araştırma Merkezi’ni talan eder, merkezin arşivinde bulunan binlerce belge ve görsel materyali gasp eder. Kamal Aljafari, o günden bu yana İsrail Savunma Bakanlığı tarafından “rehin” tutulan ve işgalci penceresinden notlarla tasnif edilmiş görüntülerin ufak bir bölümüne ulaşır ve İsrail propagandası için yapılan başka arşiv ve film görüntülerini ters yüz edip bulduğu bu görüntülerle birleştirerek bir halkın gerçek anlamda çalınan toplumsal hafızasını geri kazanmaya çalışır. Bu, bir fedai filmdir. 

*Bu film, “UNDR” filmiyle birlikte gösterilecektir.

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

UNDR

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Bir Fidai Film

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Passing Drama

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Çalınan Gezegenim

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Gidecek Yer Yok

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Düş Gören Köpekler

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Kara Kutu Günlükleri

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Deniz Manzaralı

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Sıfır Noktasından: Gazze'nin Anlatılmamış Öyküleri

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

İnek

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Nehre Su Taşımak: 20. Yılında Anadolu Kültür

Bir Serginin Hikâyesi #ÜryanÇıplakNü

Bir Serginin Hikâyesi #ÜryanÇıplakNü

Türk resminde çıplak, 2007 yılında aramızdan ayrılan değerli danışmanımız Samih Rifat’ın öncülüğünde, hep hayalini kurduğumuz temalardan biriydi. 

Sonsuz Paris (1959-1965)

Sonsuz Paris (1959-1965)

1960’lı yıllarda, Alberto Giacometti yaşadığı kente, Paris’e, sokaklarını, kafelerini, atölyesini ya da karısı Annette’in dairesi gibi daha özel yerleri çizerek saygısını sunmuştur, bu çizimler onun en son kitabını oluşturacaktır: Paris sans fin (Sonsuz Paris). 

Bergman’da Yüzler/ Aynalar/ İllüzyonlar

Bergman’da Yüzler/ Aynalar/ İllüzyonlar

Şöyle bir proje hayal edin: Birisi çıkıp, Bergman filmlerinde, perdede yüzlere yakın plan yapılan dakikaları saysın, sonra da bu sayıyı onun tüm filmlerinin süresine oranlasın. Benim hissim o ki, ortaya hiç de azımsanamayacak büyüklükte bir oran çıkacaktır.