Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

14 - 18 Aralık 2024

Pera Müzesi, DOCUMENTARIST tarafından 14. kez düzenlenen Hangi İnsan Hakları? Film Festivali’nin gösterimlerine ev sahipliği yapıyor.

Türkiye’den ve Dünya’nın farklı ülkelerinden hak ihlâllerini ve mücadelelerini konu alan filmlere yer veren festivalin bu yılki ana teması “Hayvan Hakları”. Pera Müzesi Oditoryumu’nda gerçekleşecek gösterimlerde 11 filmden oluşan bir seçki ücretsiz olarak izleyiciyle buluşuyor.

Bu program kapsamındaki tüm gösterim ve etkinliklere katılım ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır. Yasal düzenlemeler uyarınca aksi belirtilmediği sürece tüm film gösterimlerimiz 18+ uygulamasına tabidir.

14 Aralık

15.00 UNDR

Bir Fidai Film

17.00 Passing Drama

19.00 Çalınan Gezegenim

15 Aralık

13.00 Gidecek Yer Yok

16.00 Düş Gören Köpekler

18.00 Kara Kutu Günlükleri

17 Aralık

17.00 Deniz Manzaralı

19.00 Sıfır Noktasından: Gazze'nin Anlatılmamış Öyküleri

18 Aralık

17.00 İnek

19.00 Nehre Su Taşımak: 20. Yılında Anadolu Kültür

UNDR

UNDR

Bir Fidai Film

Bir Fidai Film

Passing Drama

Passing Drama

Çalınan Gezegenim

Çalınan Gezegenim

Gidecek Yer Yok

Gidecek Yer Yok

Düş Gören Köpekler

Düş Gören Köpekler

Kara Kutu Günlükleri

Kara Kutu Günlükleri

Deniz Manzaralı

Deniz Manzaralı

Sıfır Noktasından: Gazze'nin Anlatılmamış Öyküleri

Sıfır Noktasından: Gazze'nin Anlatılmamış Öyküleri

İnek

İnek

Nehre Su Taşımak: 20. Yılında Anadolu Kültür

Nehre Su Taşımak: 20. Yılında Anadolu Kültür

İmhanın Ötesinde Gazze

İmhanın Ötesinde Gazze

Çığır açan ekibiyle soykırımın sağlam bir kaydını oluşturan Eyal Weizman ve Gazze kökenli sanatçı Basma Al-Sharif zorlu sorular üzerinden bir söyleşi gerçekleştiriyor.

Oryantalist Resimlerde İstanbul Boğazı

Oryantalist Resimlerde İstanbul Boğazı

Kenti kuzeyden güneye bölen, iki kıtayı ayıran, İstanbul’u batılı ressamlar için çok özel kılan Boğaz, batılı ressamlar için kentin en pitoresk görünümlerini sunar. Kimi zaman, örneğin Ziem’in resimlerinde olduğu gibi masalsı bir İstanbul atmosferi yaratırken en önemli unsurlardan biri Boğaz’dır. 

Sonsuz Paris (1959-1965)

Sonsuz Paris (1959-1965)

1960’lı yıllarda, Alberto Giacometti yaşadığı kente, Paris’e, sokaklarını, kafelerini, atölyesini ya da karısı Annette’in dairesi gibi daha özel yerleri çizerek saygısını sunmuştur, bu çizimler onun en son kitabını oluşturacaktır: Paris sans fin (Sonsuz Paris). 

Akışkan Rego

Akışkan Rego

Her ne kadar Rego, geç de olsa, çağının öncü feministlerinden biri olarak kabul edilmişse de, cinsel akışkanlığı ele alışıyla ilgili çok az şey yazılmıştır. Hatta çizim ve resimlerindeki sado-mazoşist akım, partiarka ile sömürülen kadın arasındaki klasik çatışmanın bir okuması olarak anlaşılmıştır. Türkiye ve Almanya’daki ilk müze sergileri, Rego’nun toplumsal cinsiyet ve kimlik hakkında sanıldığının çok ötesinde akışkan bir anlayışa sahip olduğunu gösteriyor.