Gidecek Yer Yok

  • 15 Aralık 2024 / 13.00

Yönetmenler: Basel Adra, Hamdan Ballal, Yuval Abraham, Rachel Szor
Filistin, Norveç, 2024, 96', DCP, renkli
Arapça, İbranice, İngilizce; Türkçe, İngilizce altyazılı

Filistinli avukat, aktivist ve sinemacı Basel Adra, doğup büyüdüğü Masafer Yatta’nın İsrail askeri birlikleri tarafından uzun yıllar boyunca işgal edilip yıkılmasını, bu işgale karşı direnirken yanından ayırmadığı kamerasına takılan görüntülerle anlatıyor. Nesillerdir Masafer Yatta’da yaşayan insanların direnişi sürerken, Basel Adra’nın yolu bu direnişe destek veren İsrailli gazeteci Yuval Abraham ile kesişir. İkili, bu işgale karşı mücadeleyi büyütmek için kolları sıvar. Basel Filistinli olduğu için sürekli tehdit altında yaşarken, Yuval işgal devletinin kimliğine sahip olmanın getirdiği ayrıcalıklarla yüzleşir.

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

UNDR

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Bir Fidai Film

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Passing Drama

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Çalınan Gezegenim

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Gidecek Yer Yok

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Düş Gören Köpekler

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Kara Kutu Günlükleri

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Deniz Manzaralı

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Sıfır Noktasından: Gazze'nin Anlatılmamış Öyküleri

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

İnek

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Nehre Su Taşımak: 20. Yılında Anadolu Kültür

Yılan Başı

Yılan Başı

Yunan tanrısı Apollo ve oğlu Asklepios tıp ve şifa âleminin yöneticisiydi. Apollo aynı zamanda ışık ve güneşin tanrısıydı, onun güneşi simgelemesi ve tıpla ilişkisi daha sonra Hekim İsa ve dirilişle bağlantılanacaktı. 

Mütevazı Bir Evrenin Ontolojisi

Mütevazı Bir Evrenin Ontolojisi

Dört bölümlük ‘Söylenen Şeyler’ yazı serisinin sonuna geldik – bu hafta çömleğin kendisi dile geliyor, ve söyleyecek çok şeyi var!

Nesnelerin Hafızası

Nesnelerin Hafızası

Hediyelik eşyaların kültürel tarihini ele aldığı kitabında Rolf Potts bu tür nesnelerin kişisel hikâyelerle anlam kazandığından bahseder: Nesneler sakladıkları hikâyelerle hatıralara dönüşür. Hatıraları dünyayı değerlendirmek için değil, kendi hikâyemizi anlatmak için toplarız.