Bizim Hikâyemiz

  • 24 Haziran 2017 / 12.00
  • 27 Haziran 2017 / 15.00
  • 30 Haziran 2017 / 17.00

2011 | 42’ | Yang Yang

Bizim Hikâyemiz, Pekin Kuir Film Festivali’nin (BJQFF) 10 yıldır sürdürdüğü “gerilla savaşının” hikâyesini anlatıyor. 2001 yılında Pekin Üniversitesi’nde doğan festival, bugüne dek altı - bu belgeselin gösterildiği festivalle birlikte yedi - kez gerçekleştirildi. Türünün ilk örneği olarak kabul gören BJQFF, Çin’deki tek sürekli, toplum-temelli, devletten bağımsız, cinsiyet ve cinsellik odaklı film festivali. Çin’de LGBTQ meselelerinin politik olarak hassas doğası ve Çin’deki katı medya sansürü nedeniyle BJQFF, gelişimi boyunca çok büyük zorluklarla karşılaştı. On üç yıl boyunca gösterim mekanları ülkenin batısından doğusuna, şehirlerden kırsal bölgelere kaymak zorunda kaldı. 2011’de festival, devlet müdahalesi ve sansürüne karşı gerçek anlamda bir gerilla stratejisi benimseyerek  şehre döndü. BJQFF organizasyon ekibinin her yıl kaydettiği ve topladığı görüntülerden ve röportajlardan oluşan belgesel, festivalin hikâyesini birinci ağızdan dinlemenizi sağlayacak.

Aşk Doğudan Yükselir<br>Kuir Çin Sineması

Gökkuşağı Baba

Aşk Doğudan Yükselir<br>Kuir Çin Sineması

Bizim Hikâyemiz

Aşk Doğudan Yükselir<br>Kuir Çin Sineması

Gece

Aşk Doğudan Yükselir<br>Kuir Çin Sineması

Lezbiyen Pornosu Çekmek İstiyorum

Küçük Sarı Daire ile müzede keşifler!

Küçük Sarı Daire ile müzede keşifler!

Pera Öğrenme programları kapsamında yayınlanan, Tania Bahar'ın kaleme aldığı ve Marina Rico'nun resimlediği hikâye kitabı Küçük Sarı Daire, çocuklarla yetişkinlerin birlikte keşfedecekleri ve paylaşacakları farklı bir öğrenme deneyimi sunuyor.

Charlotte Wells’ten Bir Not

Charlotte Wells’ten Bir Not

Hafıza güvenilmesi güç bir şeydir: ayrıntılar belirsizleşir ve öngörülemez bir hâl alır. Hatırlamak için gayret ettikçe daha az şey görürsünüz. Kendisini durmadan çürüten bir hafızanın anısı... Son zamanlarda kendimi, duyguların daha dirençli olduğu noktasında ikna etmeye çalışırken buluyorum; ne var ki bu, epey zor bir iş.

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.