Bonne Nouvelle

Yönetmen: Vincent Dieutre
Oyuncular: Bojena Horackova
Fransa, 2001, 61’, renkl
Fransızca; Türkçe ve İngilizce altyazılı

Paris’te sabahın ilk saatleri, hayata dair parçalar... Bir adam milenyum kutlamalarından eve erken dönüyor; bir kadın aşırı dozdan ölüyor; iki kişi karşılaşıp sevişiyor; bir adam metroda huzursuz edici bir erotik deneyim yaşıyor. Vincent Dieutre, Paris’te oturduğu semt olan Bonne Nouvelle’i 360 ̊ keşfe açıyor. Eva Truffaut ve Bojena Horackova’nın da dahil olduğu üç sesle anlatılan bu mikro flört ve uyuşturucu hikâyeleri kurgusal meseller görevini görüyor. Dieutre kayıp zaman ve mekânları, dağınık bir yataktan yola çıkarak arıyor.

Bu filmin gösteriminin ardından yine Pera Müzesi’nde, 17.00’de Vincent Dieutre’ün festival sohbeti yapılacaktır.

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Mağlup Hayatlarımızın Üçlemesi

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Tarih Sonrasına Yolculuk

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Yaralı Orlando

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Jaurès

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Bologna Centrale

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Kış Yolculuğum

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Bonne Nouvelle

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Karanlık Dersleri

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Harap Roma

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.

Turquerie

Turquerie

14. yüzyılda Balkanlar’a giren, 15. yüzyılda Konstantinopolis’i fetheden, 16. yüzyılda Viyana kapılarına dayanan Osmanlı İmparatorluğu, uzun süre Avrupa’nın korkulu rüyası olmuştur. Ancak 17. yüzyıl sonlarına gelindiğinde imparatorluğun genişlemesi durmuştu. 

Geleceği Hatırlamak

Geleceği Hatırlamak

Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor.