Bonne Nouvelle

Yönetmen: Vincent Dieutre
Oyuncular: Bojena Horackova
Fransa, 2001, 61’, renkl
Fransızca; Türkçe ve İngilizce altyazılı

Paris’te sabahın ilk saatleri, hayata dair parçalar... Bir adam milenyum kutlamalarından eve erken dönüyor; bir kadın aşırı dozdan ölüyor; iki kişi karşılaşıp sevişiyor; bir adam metroda huzursuz edici bir erotik deneyim yaşıyor. Vincent Dieutre, Paris’te oturduğu semt olan Bonne Nouvelle’i 360 ̊ keşfe açıyor. Eva Truffaut ve Bojena Horackova’nın da dahil olduğu üç sesle anlatılan bu mikro flört ve uyuşturucu hikâyeleri kurgusal meseller görevini görüyor. Dieutre kayıp zaman ve mekânları, dağınık bir yataktan yola çıkarak arıyor.

Bu filmin gösteriminin ardından yine Pera Müzesi’nde, 17.00’de Vincent Dieutre’ün festival sohbeti yapılacaktır.

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Mağlup Hayatlarımızın Üçlemesi

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Tarih Sonrasına Yolculuk

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Yaralı Orlando

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Jaurès

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Bologna Centrale

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Kış Yolculuğum

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Bonne Nouvelle

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Karanlık Dersleri

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Harap Roma

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.

Charlotte Wells’ten Bir Not

Charlotte Wells’ten Bir Not

Hafıza güvenilmesi güç bir şeydir: ayrıntılar belirsizleşir ve öngörülemez bir hâl alır. Hatırlamak için gayret ettikçe daha az şey görürsünüz. Kendisini durmadan çürüten bir hafızanın anısı... Son zamanlarda kendimi, duyguların daha dirençli olduğu noktasında ikna etmeye çalışırken buluyorum; ne var ki bu, epey zor bir iş.

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.