Harap Roma

Yönetmen: Vincent Dieutre
Oyuncular: Daniel Duval, Dominique Reymond
Fransa, 1995, 70’, renkli 
Fransızca; Türkçe ve İngilizce altyazılı 

Bu film, Vincent Dieutre’ün bir yandan yazarlık yapıp bir yandan üniversitede ders verdiği sırada çektiği ilk uzun metrajlı filmidir. Genç bir gey erkeğin 1980’lerin sonunda Roma’da tuttuğu mahrem, parçalı, acı dolu, zamansal bir çizgi izlemeyen günlüğü olan Harap Roma, hem eleştirmenler hem de izleyiciler tarafından takdir edilince Dieutre’e kendi tek kişilik sinemasının devamını getirme fırsatı verdi. Rehabilitasyon, şırıngalar, âşıklar, AIDS, körfez savaşı; bu bağımlılık ve “ıssızlık” yıllarının metaforik alanında yazılmış, içe dönük bir hikâye.

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Mağlup Hayatlarımızın Üçlemesi

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Tarih Sonrasına Yolculuk

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Yaralı Orlando

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Jaurès

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Bologna Centrale

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Kış Yolculuğum

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Bonne Nouvelle

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Karanlık Dersleri

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Harap Roma

Turquerie <br><br>

Turquerie

14. yüzyılda Balkanlar’a giren, 15. yüzyılda Konstantinopolis’i fetheden, 16. yüzyılda Viyana kapılarına dayanan Osmanlı İmparatorluğu, uzun süre Avrupa’nın korkulu rüyası olmuştur. Ancak 17. yüzyıl sonlarına gelindiğinde imparatorluğun genişlemesi durmuştu. 

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”