Çalınmış Devrimim

Yönetmen: Nahid Persson Sarvestani
İsveç, 2013, Blu-Ray, Renkli, 75’
Farsça, İsveççe, Türkçe ve İngilizce Altyazılı

1979 yılında, İran diktatöryal Şah rejiminin devrilmesi sırasında öğrenci ve aktivist olan Nahid Persson Sarvestani, İslami rejim güçlenip devrim sürecinde müttefikleri olan solcuları ezmeye başladığında, bebeği ile birlikte İsveç’e göç eder. 30 yıl sonra, 2009 yılındaki hükümet karşıtı protestolar üzerine, uzun yıllar bastırmış olduğu kardeşini geride bırakmanın suçluluk duygusuyla, işkenceden geçen beş kadın aktivistle buluşur. Kadınlar yaşadıklarının psikolojik ve fiziksel bariyerlerini kırarak hapishane deneyimlerini paylaşır. Nahid Persson Sarvestani onların desteğiyle kardeşinin son günleri hakkındaki sorularına da cevap bulur...

Ödüller:
Uluslararası Rotterdam Film Festivali, İzleyici Ödülü, 2013
Stockholm Tempo Doc Festivali, Belgesel Mansiyon Ödülü, 2013
Noor Iran Film Festivali, En İyi Belgesel Yönetmeni, 2013


Nahid Persson Sarvestani: Belgeseller<br/>Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Çalınmış Devrimim

Nahid Persson Sarvestani: Belgeseller<br/>Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Kraliçe ve Ben

Nahid Persson Sarvestani: Belgeseller<br/>Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Örtünün Ardındaki Fahişelik

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı saray ve konak haremlerinde kahve ikramı törenle yapılırdı. Önce gümüş tatlı takımı ile tatlı (reçel) sunulur, ardından kahve ikramı başlardı. Kahve güğümü, tombak, gümüş veya pirinçten yapılmış, ortasında kor ateş bulunan ve kenarlarına takılı üç zincirden tutularak taşınan sitile oturtulurdu. Sitil örtüsü ise, yuvarlak, atlas veya kadifeden, sırma, sim, pul, hatta inci ve elmas işlemeli olurdu.

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”