Örtünün Ardındaki Fahişelik

Yönetmen: Nahid Persson Sarvestani
Danimarka, 2004, DigiBeta, Renkli, 57’
Farsça, İngilizce ve Türkçe Altyazılı

İran İslam Devrimi’nden yıllar sonra doğup büyüdüğü ülkeye geri dönen yönetmen, rejim öncesi de var olan sosyal adaletsizliklerin rejimin adalet iddialarına rağmen giderek büyüdüğünü, uyuşturucu kullanımının ve sınıflar arası uçurumun arttığını şaşkınlıkla gözlemler. Belgesel katı dini kurallarla yönetilen bir ülkede, çocuklarını yetiştirebilmek için seks işçiliği yapan iki kadını konu alıyor.

Ödüller:
Guldbagge Ödülleri, En İyi Belgesel ve Guldbagge Ödülü, 2006
Cracow Film Festivali, Altın Ejderha Ödülü, 2005
Uluslararası Créteil Kadın Filmleri Festivali, AJF Belgesel Ödülü, 2005
Monte-Carlo Televizyon Festivali, Altın Peri, Yeni Belgesel ve En İyi Belgesel Haberciliği, 2005

Nahid Persson Sarvestani: Belgeseller<br/>Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Çalınmış Devrimim

Nahid Persson Sarvestani: Belgeseller<br/>Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Kraliçe ve Ben

Nahid Persson Sarvestani: Belgeseller<br/>Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Örtünün Ardındaki Fahişelik

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı saray ve konak haremlerinde kahve ikramı törenle yapılırdı. Önce gümüş tatlı takımı ile tatlı (reçel) sunulur, ardından kahve ikramı başlardı. Kahve güğümü, tombak, gümüş veya pirinçten yapılmış, ortasında kor ateş bulunan ve kenarlarına takılı üç zincirden tutularak taşınan sitile oturtulurdu. Sitil örtüsü ise, yuvarlak, atlas veya kadifeden, sırma, sim, pul, hatta inci ve elmas işlemeli olurdu.

Turquerie

Turquerie

14. yüzyılda Balkanlar’a giren, 15. yüzyılda Konstantinopolis’i fetheden, 16. yüzyılda Viyana kapılarına dayanan Osmanlı İmparatorluğu, uzun süre Avrupa’nın korkulu rüyası olmuştur. Ancak 17. yüzyıl sonlarına gelindiğinde imparatorluğun genişlemesi durmuştu. 

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.