Kraliçe ve Ben

Yönetmen: Nahid Persson Sarvestani
İsveç, 2008, Blu-Ray, Renkli, 90’
İngilizce, İsveççe, Farsça, Türkçe ve İngilizce Altyazılı

Yönetmen İran şahının eşi Farah hakkında bir belgesel çekmeye karar verir. Çocukluğunu yoksulluk içerisinde geçiren Nahid Persson Sarvestani Farrah'ın düğününü bir peri masalı gibi izlemiştir. Kraliçe Farah onu kendi ülkesinden herhangi bir mülteci olarak karşılar ve yönetmen bir buçuk yıl boyunca şahın ideolojisine karşı çıkma planıyla kraliçenin dünyasına girer. Nahid Persson Sarvestani'nin eskiden şaha muhalefet ettiği ortaya çıkınca kraliçe çekimi durdurursa da aralarında birbirlerinin deneyimlerini anlama çabasıyla yakın bir arkadaşlık kurulur.

Nahid Persson Sarvestani: Belgeseller<br/>Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Çalınmış Devrimim

Nahid Persson Sarvestani: Belgeseller<br/>Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Kraliçe ve Ben

Nahid Persson Sarvestani: Belgeseller<br/>Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Örtünün Ardındaki Fahişelik

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Bu Bir Aşk Şarkısı Değil sergisi proje yöneticileri Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley, Nick Hornby’nin edebiyat ve müziğin yollarını kesiştiren etkileyici hikâyesi Ölümüne Sadakat’i anlatıyor! 

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı saray ve konak haremlerinde kahve ikramı törenle yapılırdı. Önce gümüş tatlı takımı ile tatlı (reçel) sunulur, ardından kahve ikramı başlardı. Kahve güğümü, tombak, gümüş veya pirinçten yapılmış, ortasında kor ateş bulunan ve kenarlarına takılı üç zincirden tutularak taşınan sitile oturtulurdu. Sitil örtüsü ise, yuvarlak, atlas veya kadifeden, sırma, sim, pul, hatta inci ve elmas işlemeli olurdu.