Cesare Zavattini

  • 9 Mayıs 2014 / 18:00
  • 30 Mayıs 2014 / 18:00

Yönetmen: Carlo Lizzani
İtalya
, 68, 2003, renkli
İtalyanca, Türkçe altyazıyla

Bu “Zavattini” portresi, İtalyan sinemasının 1930’lardan 1970’lere kadar tüm tarihini kateden bir gezi. Aynı zamanda İtalyan sinemasını dünyaya tanıtan ama temelleri daha önceki savaş yıllarında atılmış, sonraki yıllarda yapılacak pek çok filmi de etkileyen bir dönemin, yani yeni-gerçekçilik döneminin çok sayıdaki sırrını ortaya koyuyor. Ancak Zavattini gibi karmaşık, kimi zaman çelişik ve hatta kışkırtıcı bir kişiliği inceleyerek, yeni-gerçekçiliğin ana özelliklerinden biri olan hayalgücü-gerçeklik birlikteliğini daha iyi anlayabiliriz.

Masalın Sonu<br/>İtalyan Yeni Gerçekçiliği

Roma, Açık Şehir

Masalın Sonu<br/>İtalyan Yeni Gerçekçiliği

Hemşehri

Masalın Sonu<br/>İtalyan Yeni Gerçekçiliği

Almanya, Sıfır Yılı

Masalın Sonu<br/>İtalyan Yeni Gerçekçiliği

Stromboli

Masalın Sonu<br/>İtalyan Yeni Gerçekçiliği

Umberto D

Masalın Sonu<br/>İtalyan Yeni Gerçekçiliği

Ekmek, Aşk ve Hayal

Masalın Sonu<br/>İtalyan Yeni Gerçekçiliği

Aylaklar

Masalın Sonu<br/>İtalyan Yeni Gerçekçiliği

İtalya’ya Yolculuk

Masalın Sonu<br/>İtalyan Yeni Gerçekçiliği

Orgosolo Haydutları

Masalın Sonu<br/>İtalyan Yeni Gerçekçiliği

Cesare Zavattini

Masalın Sonu<br/>İtalyan Yeni Gerçekçiliği

İtalyan Sinema Tarihi

Kuyunun Yanında

Kuyunun Yanında

Tadeusz Ajdukiewicz Doğu’yu, 1877’de, Władysław Branicki’yle birlikte çıktığı Suriye, Mısır, Türkiye ve Kırım turunda keşfetti. Bu deneyim onda derin bir etki yarattı, yaşamının sonuna kadar da Doğulu temaları kullanmayı sürdürdü. 

Stefan Hablützel Bana Bak!

Stefan Hablützel Bana Bak!

Bana Bak! “la Caixa” Çağdaş Sanat Koleksiyonu’ndan Portreler ve Diğer Kurmacalar sergimizle ilgili paylaşımlarımıza devam ediyoruz. Yazımız serginin “Kimliğe İlişkin Uzlaşımlar” başlıklı bölümünde yer alan sanatçı Stefan Hablützel ve eseri “1962 – 1929” hakkında.

Gece Yarısı Hikâyeleri: COGITO

Gece Yarısı Hikâyeleri: COGITO

Pera Müzesi Blog’un Fantazya ve Bilimkurgu Sanatları Derneği (FABISAD) işbirliğiyle sunduğu “Gece Yarısı Hikâyeleri”, bu kez de “Tekno-Distopya” serisiyle devam ediyor! FABİSAD üyesi yazarların Pera Müzesi’nin Katherine Behar: Veri Girişi sergisindeki eserlerden ilhamla yazdıkları hikâyeler sergi boyunca yayınlanacak!