Diaspora Süiti - Binlercesi Gitti

netmen: Ephraim Asili
Brezilya, ABD, 2014, 8', HDD, renkli
İngilizce; Türkçe altyazılı

Ephraim Asili'nin beş filmlik serisi olan Diaspora Süiti, Afrika diasporasını hem kişisel hem de küresel ölçekte mercek altına alıyor. Çekimi toplamda yedi yılı bulan serideki her film, Amerika dahil dünya çapında her biri Afrika diasporasında önemli yer tutan çeşitli bölgelerde çekilmiş görüntülerin kurgusu etrafında dönen benzersiz bir ritme sahip.

Brezilya'nın Salvador şehri (Batı Yarım Kürede köleliği yasaklayan son şehir) ve New York Eyaleti’ndeki Harlem bölgesinde (Afrika diasporasının uluslararası kalesi) geçen Binlercesi Gitti, yazın bir öğleden sonra bu iki şehrin sokakları arasında paralellikler kuruyor.

Kayıp Sayfalar Anıtı

Ev Karadır

Kayıp Sayfalar Anıtı

Hafıza Yüzeyleri ve Zihinsel Dualar

Kayıp Sayfalar Anıtı

Diaspora Süiti - Sahte Yollar

Kayıp Sayfalar Anıtı

Diaspora Süiti - American Hunger

Kayıp Sayfalar Anıtı

Diaspora Süiti - Binlercesi Gitti

Kayıp Sayfalar Anıtı

Diaspora Süiti - Kindah

Kayıp Sayfalar Anıtı

Diaspora Süiti - Akışkan Sınırlar

Sergey Parajanov Anlatıyor

Sergey Parajanov Anlatıyor

“Olabilecek en kötü hapishane koşullarıyla karşılaştığımda, bir seçim yapmak zorunda olduğumu anladım: ya dibe vuracaktım ya da bir sanatçı olacaktım.”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.

Turquerie

Turquerie

14. yüzyılda Balkanlar’a giren, 15. yüzyılda Konstantinopolis’i fetheden, 16. yüzyılda Viyana kapılarına dayanan Osmanlı İmparatorluğu, uzun süre Avrupa’nın korkulu rüyası olmuştur. Ancak 17. yüzyıl sonlarına gelindiğinde imparatorluğun genişlemesi durmuştu.