Yönetmen: Forough Farrokhzad
İran, 1962, 20', HDD, siyah-beyaz
Farsça; Türkçe altyazılı

Türkiye'de ilk defa, restore edilmiş kopyasıyla Pera Film'de!

İranlı şair Forough Farrokhzad'ın imzasını taşıyan tek film olan bu kısa belgesel, deneme film türünün ilklerinden olmanın yanı sıra, İran Yeni Dalga sinemasının da öncülerinden sayılmaktadır. Ev Karadır, küçük bir köy olan Baba Baghi cüzzamlı kolonisi sakinlerinin gündelik hayatını beyaz perdeye taşıyor. Pazara gidiyorlar, yemek yiyorlar, örgüörüyorlar, sigara içiyorlar ve masa oyunları oynuyorlar. Bu sırada çocuklar da okula gitmeye devam ediyor. Bazıları hastalıktan gözle görülür şekilde etkilenirken, diğerleriyse sağlıklı görünüyor (en azından şimdilik). Farrokhzad'ın şairane anlatımıyla seyirciyle buluşan bu filmde yönetmen, İncil ve Kur'an-ı Kerim’den yaptığı alıntıları kendi şiiriyle harmanlıyor. Birbirini izleyen, güçlü siyah-beyaz kareler, deforme olmuş bedenleri kendi güzellikleriyle gözler önüne seriyor ve her günün birer parçası olan acıları, umutsuzlukları, samimiyeti ve mutlulukları son derece insani bir belgeselde bir araya getiriyor.

Kayıp Sayfalar Anıtı

Ev Karadır

Kayıp Sayfalar Anıtı

Hafıza Yüzeyleri ve Zihinsel Dualar

Kayıp Sayfalar Anıtı

Diaspora Süiti - Sahte Yollar

Kayıp Sayfalar Anıtı

Diaspora Süiti - American Hunger

Kayıp Sayfalar Anıtı

Diaspora Süiti - Binlercesi Gitti

Kayıp Sayfalar Anıtı

Diaspora Süiti - Kindah

Kayıp Sayfalar Anıtı

Diaspora Süiti - Akışkan Sınırlar

Cumhuriyet Bayramı Kutlu Olsun!

Cumhuriyet Bayramı Kutlu Olsun!

Sanatçı Benoît Hamet, bu yıl 10. yaşını kutlayan Pera Müzesi’nin koleksiyonlarından öne çıkan eserleri yeniden yorumluyor. Hamet, hem gerçek hem kurgusal “tarihi” olaylara mizahi bir bakış sunuyor.

 

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”