Dyketactics

  • 25 Nisan 2018 / 19.00
  • 11 Mayıs 2018 / 19.00

Yönetmen: Barbara Hammer
Oyuncular: Jerre, Maria, Ruth, Sandy Binford
ABD, 1974, 4', renkli, İngilizce; Türkçe altyazılı
 
“Hammer’ın 70’lerdeki filmleri, lezbiyen olduğunu açıklamış ilk Amerikalı sinemacının lezbiyen kimliğini, arzusunu ve cinselliğini avangart stratejiler ile keşfettiği ilk yapımlardı. Kadın bedeninin fiziği ile film mecrasını bütünleştiren Hammer filmleri lezbiyen estetiğin dile getirilmesindeki öncülükleri ile unutulmaz olmuşlardır.” Jenni Sorkin, WACK! Sanat ve Feminist Devrim, 2007.
 
Bu filmin gösterimleri ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır.

Barbara Hammer<br>Beden Politikaları

Kanıt Bedenler

Barbara Hammer<br>Beden Politikaları

Bu Eve Hoşgeldiniz

Barbara Hammer<br>Beden Politikaları

Maya Deren’in Lavabosu

Barbara Hammer<br>Beden Politikaları

Kuşaklar

Barbara Hammer<br>Beden Politikaları

Sevgili/Öteki

Barbara Hammer<br>Beden Politikaları

Cennete Direnmek

Barbara Hammer<br>Beden Politikaları

Tarih Dersleri

Barbara Hammer<br>Beden Politikaları

Tatlı Kurgular

Barbara Hammer<br>Beden Politikaları

Nitratlı Öpücükler

Barbara Hammer<br>Beden Politikaları

Dyketactics

Dyketactics

Barbara Hammer’dan Sanatın İfade Gücü Üzerine

Barbara Hammer’dan Sanatın İfade Gücü Üzerine

Pera Film’in Amerikan deneysel sinemasının öncü kadın sanatçılarından Barbara Hammer’ın film ve videolarından retrospektif niteliğinde sunduğu Barbara Hammer
Beden Politikaları programı 19 Nisan - 25 Mayıs 2018 tarihleri arasında gerçekleşiyor.

Korku ve Kıyametin Baş Döndürücü Bir İfadesi  <br> Tsang Kin-Wah

Korku ve Kıyametin Baş Döndürücü Bir İfadesi
Tsang Kin-Wah

Pera Müzesi, İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) işbirliğiyle, 16 Eylül – 12 Kasım 2017 tarihleri arasında 15. İstanbul Bienali’ne ev sahipliği yapıyor. Müzede 17 sanatçının eserleri yer alıyor. Bienal boyunca bu sanatçıları ve eserlerini blogumuzda ele alıyoruz!

Birbirini anlamak mümkün mü? <br>  Berlinde De Bruyckere

Birbirini anlamak mümkün mü?
Berlinde De Bruyckere

İki insan figüründen oluşan heykelde, figürler sanki aralarında fısıldaşıyormuş gibi, birbirine dolanmış ya da iyice eğilmiş halde, başlarından aşağı sarkan çiçek desenli bir battaniyenin altında dikilmektedir.