Tatlı Kurgular

  • 25 Nisan 2018 / 19.00
  • 25 Mayıs 2018 / 20.30

Yönetmen: Barbara Hammer
Oyuncular: Barbara Hammer
ABD, 1995, 58', renkli, İngilizce; Türkçe altyazılı
 
Barbara Hammer, ödüllü belgeseli Nitratlı Öpücükler’in bir post-postmodern devamı niteliğindeki bu çalışmasında kendisini mercek altına alıyor. Lezbiyen otobiyografi sınırlı bir tür olduğundan Hammer, eleştirel genel kültür çalışmalarından yola çıkarak ironi yüklü bir “otoriter ses tonu” kullanıyor. San Francisco Devlet Üniversitesi fakülte grevlerinin, Kara Panter Parti mitinglerinin ve ilk Kadın Müzik Festivalleri ile cinsel ve aile içi şiddet karşıtı “Take Back the Night” yürüyüşünden arşiv çekimleri içeriğe zenginlik katıyor. Hammer genç kuşağı onlardan önceki zamanları gözlerinde canlandırmaya teşvik ediyor.
 
Bu filmin gösterimleri ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır.

Barbara Hammer<br>Beden Politikaları

Kanıt Bedenler

Barbara Hammer<br>Beden Politikaları

Bu Eve Hoşgeldiniz

Barbara Hammer<br>Beden Politikaları

Maya Deren’in Lavabosu

Barbara Hammer<br>Beden Politikaları

Kuşaklar

Barbara Hammer<br>Beden Politikaları

Sevgili/Öteki

Barbara Hammer<br>Beden Politikaları

Cennete Direnmek

Barbara Hammer<br>Beden Politikaları

Tarih Dersleri

Barbara Hammer<br>Beden Politikaları

Tatlı Kurgular

Barbara Hammer<br>Beden Politikaları

Nitratlı Öpücükler

Barbara Hammer<br>Beden Politikaları

Dyketactics

Tatlı Kurgular

Barbara Hammer’dan Sanatın İfade Gücü Üzerine

Barbara Hammer’dan Sanatın İfade Gücü Üzerine

Pera Film’in Amerikan deneysel sinemasının öncü kadın sanatçılarından Barbara Hammer’ın film ve videolarından retrospektif niteliğinde sunduğu Barbara Hammer
Beden Politikaları programı 19 Nisan - 25 Mayıs 2018 tarihleri arasında gerçekleşiyor.

Paula Rego İstanbul’da!

Paula Rego İstanbul’da!

Biz, yani ben ve okul arkadaşlarımdan bazıları, Paula Rego’yu biliyorduk. İtiraf etmeliyim, ben Rego’nun nereli olduğunu bilmiyordum, Portekiz’in Avrupa’nın neresinde yer aldığını da.

Tigran Mansurian ile bir söyleşi - Nairi Galstanian

Tigran Mansurian ile bir söyleşi - Nairi Galstanian

 Dünya çapında yankı bulan film üzerine Andrey Tarkovski, Parajanov’u “bir dahi” olarak nitelendirirken Michelangelo Antonioni ise “çarpıcı, mükemmel bir güzellik” olarak tanımladığı filme ilişkin, “Bana kalırsa Parajanov, dünyanın en iyi yönetmenlerinden biri” değerlendirmesinde bulundu. Filmin müziklerini besteleyen ve bu vesileyle yeni, müzikal bir dil icat eden Ermeni besteci Tigran Mansurian ise, Sayat-Nova’yı “evrensel bir öneme sahip, olağanüstü bir olay” olarak tanımladı.