Etel Adnan: Sürgündeki Kelimeler

Yönetmen: Vouvoula Skoura
Yunanistan, 2008, 52', siyah-beyaz, renkli
Yunanca; Türkçe altyazılı

Film, bir dizi görüntü fragmanı, birçok dil, halk ve onların kimliklerini kullanarak şair ve ressam Etel Adnan’ın benzersiz bir portresini çiziyor. Filmde Adnan’ın tarih profesörü Fawwaz Traboulsi ile olan yazışmaları ve Vouvoula Skoura ile Paris ve Yunan adası Skopelos’ta gerçekleşen konuşmaları temel alınıyor. Etel Adnan 20. yüzyılda Avrupa ve Orta Doğu’daki zorlukları yaşamış ve onlara şahit olmuş bir sanatçı. Kökleri bu iki dünyaya da ait olan Adnan, onların aralarındaki farklılıkları anlamaya ve insan sevgisiyle dolu bakış açısını kullanarak sentezlemeye çalışıyor. Aynı zamanda, Yunan asıllı annesine dair hatırladığı kısa anıları ve babasına dair hatırladıklarını, Arapça yazdığı hikaye ve şiirler ile anlatıyor.

Gerçek Evimiz Hayatımızdır

Etel Adnan: Sürgündeki Kelimeler

Gerçek Evimiz Hayatımızdır

Gavin Bryars ile Etel Adnan: Bir Ölüm için Beş Duyu

Gerçek Evimiz Hayatımızdır

Bir Nokta ve Diğeri Arasında Sonsuz Bir Mesafe Görüyorum

Gerçek Evimiz Hayatımızdır

Etel Adnan’la Söyleşi

Geceye Doğru: Cadılar Bayramı Özel

Geceye Doğru: Cadılar Bayramı Özel

Pera Film, Cadılar Bayramı yaklaşırken takipçileri için bir izleme listesi paylaşıyor! Listede, kült filmlerden yakın dönem sinema örneklerine, türler arası gezinen tuhaflıklarla dolu 10 film yer alıyor.

Marcel Dzama’dan Pera Müzesi İçin 5 Albüm ve 5 Film Önerisi

Marcel Dzama’dan Pera Müzesi İçin 5 Albüm ve 5 Film Önerisi

Kanadalı sanatçı Marcel Dzama, illüstrasyon, video ve yerleştirme çalışmalarında müzik ve sinemaya sıkça başvuran bir isim. Pera Müzesi’ndeki “Ay Işığıyla Dans” başlıklı sergisi vesilesiyle, Dzama bu kez yaratıcı dünyasını besleyen kişisel bir izleme ve dinleme listesini sanatseverlerle paylaşıyor. Dzama’nın seçkisi, izleyiciyi bir sanatçının zihninde gezinmeye davet ederken, hem onun sanatsal referanslarını hem de kişisel tutkularını görünür kılıyor.

Bölgenin Hafızası

Bölgenin Hafızası

Hafıza nesneleri ilişkilendikleri coğrafyanın da hafızasını taşır. Temel maddesi toprak olan seramikler üretildikleri coğrafyaya doğrudan bağlanır: Toprakla birebir ilişki kuran seramik, üretildiği toprağın hafızasını da barındırır. Kütahya’nın kaolini bol, dolayısıyla da seramik üretimine elverişli toprağı burada çeşitli tekniklerin gelişmesine ve seramik atölyelerinin kurulmasına sebep olmuştur.