Etel Adnan: Sürgündeki Kelimeler

Yönetmen: Vouvoula Skoura
Yunanistan, 2008, 52', siyah-beyaz, renkli
Yunanca; Türkçe altyazılı

Film, bir dizi görüntü fragmanı, birçok dil, halk ve onların kimliklerini kullanarak şair ve ressam Etel Adnan’ın benzersiz bir portresini çiziyor. Filmde Adnan’ın tarih profesörü Fawwaz Traboulsi ile olan yazışmaları ve Vouvoula Skoura ile Paris ve Yunan adası Skopelos’ta gerçekleşen konuşmaları temel alınıyor. Etel Adnan 20. yüzyılda Avrupa ve Orta Doğu’daki zorlukları yaşamış ve onlara şahit olmuş bir sanatçı. Kökleri bu iki dünyaya da ait olan Adnan, onların aralarındaki farklılıkları anlamaya ve insan sevgisiyle dolu bakış açısını kullanarak sentezlemeye çalışıyor. Aynı zamanda, Yunan asıllı annesine dair hatırladığı kısa anıları ve babasına dair hatırladıklarını, Arapça yazdığı hikaye ve şiirler ile anlatıyor.

Gerçek Evimiz Hayatımızdır

Etel Adnan: Sürgündeki Kelimeler

Gerçek Evimiz Hayatımızdır

Gavin Bryars ile Etel Adnan: Bir Ölüm için Beş Duyu

Gerçek Evimiz Hayatımızdır

Bir Nokta ve Diğeri Arasında Sonsuz Bir Mesafe Görüyorum

Gerçek Evimiz Hayatımızdır

Etel Adnan’la Söyleşi

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.

İstanbul: Öncesi & Sonrası

İstanbul: Öncesi & Sonrası

Suna ve İnan Kıraç Vakfı Fotoğraf Koleksiyonu’ndan seçtiğimiz, 1850’lerden 1980’lere tarihlenen İstanbul fotoğraflarındaki manzara ve mekanları, bu yerlerin günümüzdeki görünümleriyle birlikte sunuyoruz!