Gerçek Evimiz Hayatımızdır

August 6 - 20, 2021

“Nihayetinde gerçek evimiz hayatımızdır.”
Etel Adnan

Pera Film, Nisan ayında Pera Müzesi’nde açılan İmkansız Eve Dönüş sergisi kapsamındaki programı Gerçek Evimiz Hayatımızdır’ı çevrimiçi olarak izleyiciye sunuyor. 

1925 yılında Beyrut’ta çok dilli, çok dinli, çok kültürlü bir ailede ve coğrafyada doğan sanatçı Etel Adnan’ın eserleri coğrafyaları dolaşan kendi tarihini, dünyanın ağırlığını, ev dediğimizin yerin arayışını taşıyor. Gerçek Evimiz Hayatımızdır programı ise, Etel Adnan’la yapılan konuşmalara, eserlerinde paylaştıklarının peşine düşen belgesellere ve eserlerinden yola çıkan denemelere yer veriyor.

6 - 20 Ağustos tarihleri arasında gerçekleşecek programda; Etel Adnan’ın kendine has portresini bir dizi görüntü fragmanı, birçok dil, halk ve onların kimliklerini kullanarak anlatan belgesel Sürgündeki Kelimeler; Etel Adnan’ın Gavin Bryars ile sanatsal uğraşla bilimsel araştırmanın kesiştiği yerler üzerinden hatıra, arkeolojik kazılar ve tarih yazımı konularını ele aldıkları Bir Ölüm için Beş Duyu; Otolith Group’un su politikaları ve su estetiği alanında yaptığı üçlemenin bir bölümü olan, düşüncenin ve okyanusun hareketine odaklanmış bir deney olarak da görülebilecek Bir Nokta ve Diğeri Arasında Sonsuz bir Mesafe Görüyorum ve son olarak, İrlanda Modern Sanat Müzesi küratörlerinden Rachael Thomas'ın 2015'te Etel Adnan ile eserleri ve hayatı üzerine yaptığı söyleşi yer alıyor.

Filmler, 6 - 20 Ağustos tarihleri arasında film.peramuzesi.org.tr adresinde çevrimiçi olarak yayınlanacak ve sadece Türkiye'deki izleyiciler tarafından izlenebilecektir. Yasal düzenlemeler gereği film gösterimlerimiz, aksi belirtilmediği sürece, +18 uygulamasına tabidir.

Etel Adnan: Sürgündeki Kelimeler

Etel Adnan: Sürgündeki Kelimeler

Gavin Bryars ile Etel Adnan: Bir Ölüm için Beş Duyu

Gavin Bryars ile Etel Adnan: Bir Ölüm için Beş Duyu

Bir Nokta ve Diğeri Arasında Sonsuz Bir Mesafe Görüyorum

Bir Nokta ve Diğeri Arasında Sonsuz Bir Mesafe Görüyorum

Etel Adnan’la Söyleşi

Etel Adnan’la Söyleşi

Etel Adnan

İmkânsız Eve Dönüş Lübnan asıllı ressam, yazar, aktivist ve şair Etel Adnan'ın yüz yıla yaklaşan yaşamının tüm üretim dönemlerini kapsayan retrospektif niteliğinde bir sergiydi.

Etel Adnan

İdeoloji

İdeoloji

Sergi, “Balkanlar” olarak bilinen bölge ülkelerinden farklı kuşaklardan sanatçı ve sanatçı gruplarına odaklanıyor ve bölgenin kaçınılmaz olarak akla gelen siyasi çağrışımları göz önünde bulundurulmaksızın bir doğa olayı üzerinden biçimleniyor.

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize. 

Etel Adnan

Etel Adnan

1925 yılında Beyrut’ta dünyaya gelen Etel Adnan’ı anlatmaya tüm söyleşilerinde kendinden bahsederken kullandığı ilk cümleleri alıntılayarak başlamalı: “Annem İzmirli bir Rum. Babam Şamlı bir Osmanlı kurmay subayı.”