Bir Nokta ve Diğeri Arasında Sonsuz Bir Mesafe Görüyorum

Yönetmen: The Otolith Group
İngiltere, 2012, 33', renkli
İngilizce; Türkçe altyazılı 

Bir Nokta ve Diğeri Arasında Sonsuz Bir Mesafe Görüyorum jestler üzerine bir çalışma ve Otolith Group’un su politikaları ve su estetiği alanında yaptığı üçlemenin ikinci bölümü olarak görülebilir (2010 yapımı Hydra Decapita’nın devamı). Film, Etel Adnan’nın Deniz (2011) eseriyle açılıp yine şiire dönüyor. Deniz maddenin sürekli mutasyona uğrayarak hıza dönüşmesini takip eden felsefenin gücünden yararlanmaktadır. Eğer şiir sınırlamalar içinde yapılan bir çalışmaysa, Bir Nokta ve Diğeri Arasında Sonsuz Bir Mesafe Görüyorum düşüncenin ve okyanusun hareketine odaklanmış bir deney olarak görülebilir.

Gerçek Evimiz Hayatımızdır

Etel Adnan: Sürgündeki Kelimeler

Gerçek Evimiz Hayatımızdır

Gavin Bryars ile Etel Adnan: Bir Ölüm için Beş Duyu

Gerçek Evimiz Hayatımızdır

Bir Nokta ve Diğeri Arasında Sonsuz Bir Mesafe Görüyorum

Gerçek Evimiz Hayatımızdır

Etel Adnan’la Söyleşi

Charlotte Wells’ten Bir Not

Charlotte Wells’ten Bir Not

Hafıza güvenilmesi güç bir şeydir: ayrıntılar belirsizleşir ve öngörülemez bir hâl alır. Hatırlamak için gayret ettikçe daha az şey görürsünüz. Kendisini durmadan çürüten bir hafızanın anısı... Son zamanlarda kendimi, duyguların daha dirençli olduğu noktasında ikna etmeye çalışırken buluyorum; ne var ki bu, epey zor bir iş.

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”

Bölgenin Hafızası

Bölgenin Hafızası

Hafıza nesneleri ilişkilendikleri coğrafyanın da hafızasını taşır. Temel maddesi toprak olan seramikler üretildikleri coğrafyaya doğrudan bağlanır: Toprakla birebir ilişki kuran seramik, üretildiği toprağın hafızasını da barındırır. Kütahya’nın kaolini bol, dolayısıyla da seramik üretimine elverişli toprağı burada çeşitli tekniklerin gelişmesine ve seramik atölyelerinin kurulmasına sebep olmuştur.