Gıdayla Gelen Dönüşüm

Yönetmen: Benoît Bringer
Fransa, 2019, 55', HDD, renkli
İngilizce, Fransızca, Portekizce; Türkçe, İngilizce altyazılı 

Küresel ısınmayla savaşmak ve gezegenimizi korumak için en güçlü silahımız tabağımız! Bugünkü beslenme şeklimiz gezegenimizin karşı karşıya kaldığı tehditlerin önemli bir parçası ama umut var. Araştırmacı gazeteci Benoît Bringer, hem insanlığa hem doğaya saygılı yeni bir beslenme modeli kurgulamakta olan pek çok kadın ve erkekle görüşmek için bir dünya turuna çıkıyor. Bu belgesel bize yalnızca umut vermekle kalmıyor, değişime bireysel olarak nasıl katkı sağlayabileceğimizi ve ekonomik olarak da uygulanabilir bir beslenme devrimi için nasıl tarifler geliştirebileceğimizi gösteriyor.

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Birlikte Büyüyoruz

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Gıdayla Gelen Dönüşüm

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Gölgede Yetişen Kahve

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

İklim Arafı

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Johannesburg Altını

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Kârlı Tohumlar

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Mega Yangınlar

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Müşterekler İçin Mücadele

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Suyun Efendileri

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Yabanın Dönüşü

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Yeni Bir Tür: Sosyal Girişimcinin Yükselişi

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Ayna

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Bir Avuç Çöp

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Biyotaklit

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Çalınan Balıklar

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Milletler Birleşince: Acil Zamanlar için Acil Çözümler

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Onarıcı Reçete

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Kompost Hikâyesi

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Yeni Ekonomiye Geçiş

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Ormanı Onaran Keçiler

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Biyotaklit Vaadleri

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize. 

Giacometti Paris’te

Giacometti Paris’te

Serginin ikinci bölümü Alberto Giacometti’nin 1922-1935 arasında, Post-Kübist sanatçılar ve Gerçeküstücü akımla ilişkisi, Paris’te yaptığı önemli bir heykel grubu, Paris’teki ilk yıllarını ve dönemin sanat sahnesinde oynadığı belirleyici rolü açığa vuruyor.

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı saray ve konak haremlerinde kahve ikramı törenle yapılırdı. Önce gümüş tatlı takımı ile tatlı (reçel) sunulur, ardından kahve ikramı başlardı. Kahve güğümü, tombak, gümüş veya pirinçten yapılmış, ortasında kor ateş bulunan ve kenarlarına takılı üç zincirden tutularak taşınan sitile oturtulurdu. Sitil örtüsü ise, yuvarlak, atlas veya kadifeden, sırma, sim, pul, hatta inci ve elmas işlemeli olurdu.