Gümüş Küre

  • 21 Şubat 2019 / 19.00
  • 13 Mart 2019 / 19.00

Yönetmen: Andrzej Żuławski
Oyuncular: Andrzej Seweryn, Jerzy Trela, Iwona Bielska, Grazyna Dylag, Waldemar Kownacki
Polonya, 1988, 166', renkli
Lehçe; Türkçe altyazılı

Bir grup astronot, yeni bir medeniyet kurmak amacıyla uzak bir gezegenin karanlık yüzüne iniş yaparlar. Ancak aralarında en yaşlı ve bilge olanın ölümüyle birlikte, kurdukları yeni toplum giderek yozlaşmaya başlar. Sayıları hızla artan yerleşimciler, yavaş yavaş iç çatışmalarla parçalanan bir kabileye dönüşür. Hayatta kalan son yerleşimci, gündelik yaşamdan kareler kaydeden bir muhabir, sonraki nesil tarafından bir mesih olarak görülür, ancak adına işlenen suçlar karşısında dehşete düşer. Aynı zamanda, denizin diğer kıyısını keşfetmek için yolculuğa çıkan savaşçılar, kuş şekilli canavarlardan oluşan yeni ve güçlü bir ırkla karşılaşırlar.Gümüş Küre, Żuławski’nin görsel sanatının belki de en ihtişamlı ifadesi.

Zaman Dilimleri

Geçen Yıl Marienbad'da

Zaman Dilimleri

Ucube Orlando

Zaman Dilimleri

Gümüş Küre

Zaman Dilimleri

Dünyada Bir Gece

Zaman Dilimleri

Soygun

Zaman Dilimleri

İtiraf

Zaman Dilimleri

i.Mirror

Zaman Dilimleri

Sis ve Pus

Gümüş Küre

Zamanın Neresindesin: Sanat Terapisi Atölyesi

Zamanın Neresindesin: Sanat Terapisi Atölyesi

Sanat terapisi, sanat aracılığıyla ilişkilerin, düşüncelerin ve duyguların keşfedildiği bir terapi yöntemidir. 

Kozbekçi Mustafa Ağa

Kozbekçi Mustafa Ağa

1709’da Rus Çarı Petro’ya yenildikten sonra Osmanlı’ya sığınan Demirbaş Şarl (XII. Karl) 5 yıl boyunca maiyetiyle birlikte Bender’de kalmış, tüm masrafları Osmanlı tarafından karşılanmış, kendisine maaş bağlanmış ve borç para verilmiştir.

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize.