Hayal-Et

  • 5 Nisan 2019 / 13.30
  • 13 Nisan 2019 / 13.30

Yönetmenler: Marouan Omara, Johanna Domke
Almanya, Mısır, 2018, 86’, renkli
Arapça, İngilizce; Türkçe, İngilizce altyazılı

Bir yandan özgürlük bir yandan kolay kazanılan kazanç vaat eden Şarm El Şeyh, turizmin bir süredir terör tehdidi yüzünden dibe vurmasına rağmen, Mısırlı gençlerin uğrak yerlerinden biri olmaya devam ediyor. Hayal-et, bu hayaller kentindeki lüks bir otelde çalışan gençleri izliyor. Batı’nın ve oryantalizmin neredeyse tüm klişelerini bir araya getiren bu tatil kompleksinde çalışmak, bu gençleri bir hayali yaşadıkları yanılsamasına hapsediyor. Kurmaca ile belgesel arasında bir yerde duran sinemasal melez yapıtlarıyla yönetmenler Marouan Omara ve Johanna Domke, zekice kurguladıkları Hayal-et’de bu gençleri siyasal bir hassasiyet ve gözlere ziyafet bir büyülü gerçeklikle gözlemliyorlar.

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

İsviçreli Chris

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Hayal-Et

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Banksy’yi Çalan Adam

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Monrovia, Indiana

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Çağımız

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Cirkus Rwanda

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Gorbaçov’la Görüşme

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Çalışma (1968 – 2018)

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Putin’in Tanıkları

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Diğerlerinin Sessizliği

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Yenilgilerimiz

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Aile Peşinde

Video Sanatının Öncü İsmi Nam June Paik

Video Sanatının Öncü İsmi Nam June Paik

Nam June Paik video sanatının öncülerinden biriydi (1932- 2006). Warhol ile Nameth’in, rock, film ve performansı birleştiren saykodelik happening’lerle deneysel çalışmalar yaptığı sıralarda video sanatının öncüleri Nam June Paik, Stephen Beck, Eric Siegel ve Steina Vasulka’nın aynı konularda deneyler yapmış olması ilginçtir.

Yüz Yüze

Yüz Yüze

Bir koleksiyonun en az dört kuşak boyunca aktarılması gerektiğine inanan ve bunu bir bayrak yarışına benzeten Nahit Kabakcı’nın 1980’lerden itibaren oluşturmaya başladığı Huma Kabakcı Koleksiyonu Türkiye’de, bilinçli ve sürekliliği olan az sayıdaki koleksiyondan biri.

Louis Isadore Kahn (1901-1974)

Louis Isadore Kahn (1901-1974)

Louis I. Kahn, 1901 yılında, tüm yaşamını geçireceği, çalışacağı, âşık olacağı ve yaşama veda edeceği Philadelphia’dan uzakta, Rusya’nın Pärnu kentinde Yahudi bir aileye doğar. Beş yaşındayken ailesiyle birlikte Amerika’ya göç ederler.