Çağımız

Yönetmen: Matthieu Bareyre
Fransa, 2018, 94’, renkli
Fransızca; Türkçe, İngilizce altyazılı

Paris’te gerçekleşen terör saldırıları, özellikle Fransız gençlerinde benzeri görülmemiş bir sarsıntıya yol açtı. Gençler, 2015-17 arasında dehşeti duyuran manşetler hiç durmazken yeni değerler, yeni ideolojiler, bunların yeni yorumları, yeni idealler, devletle yeni bir ilişki, yeni kurallarla karşılaştılar. Yönetmen Matthieu Bareyre, belgeselinde bu huzursuz gençlerle görüşmelerini bir araya getiriyor; çoğu birbirine zıt duygular ve fikirler, hayaller ve öfke içeren sohbetleri, tarafsız ve hareketli kamerasıyla aktarıyor. Tüm görüşmeler ve Paris gezintileri gece yapılıyor; yani “her şeyin yavaşladığı saatlerde; yaşadığımız bu karanlık günlerin bir metaforu olarak.”

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

İsviçreli Chris

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Hayal-Et

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Banksy’yi Çalan Adam

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Monrovia, Indiana

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Çağımız

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Cirkus Rwanda

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Gorbaçov’la Görüşme

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Çalışma (1968 – 2018)

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Putin’in Tanıkları

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Diğerlerinin Sessizliği

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Yenilgilerimiz

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Aile Peşinde

Bir Serginin Hikâyesi #ÜryanÇıplakNü

Bir Serginin Hikâyesi #ÜryanÇıplakNü

Türk resminde çıplak, 2007 yılında aramızdan ayrılan değerli danışmanımız Samih Rifat’ın öncülüğünde, hep hayalini kurduğumuz temalardan biriydi. 

Doğu’ya Yolculuk

Doğu’ya Yolculuk

10 Kasım 2016 – 29 Ocak 2017 tarihleri arasında 19. yüzyılın en özgün manzara ressamlarından Fransız sanatçı Félix Ziem’i ağırlıyoruz.

Bergman’da Yüzler/ Aynalar/ İllüzyonlar

Bergman’da Yüzler/ Aynalar/ İllüzyonlar

Şöyle bir proje hayal edin: Birisi çıkıp, Bergman filmlerinde, perdede yüzlere yakın plan yapılan dakikaları saysın, sonra da bu sayıyı onun tüm filmlerinin süresine oranlasın. Benim hissim o ki, ortaya hiç de azımsanamayacak büyüklükte bir oran çıkacaktır.