Monrovia, Indiana

  • 5 Nisan 2019 / 21.30
  • 7 Nisan 2019 / 16.00

Yönetmen: Frederick Wiseman
ABD, 2018, 143’, renkli
İngilizce; Türkçe altyazılı

2018’de 37. İstanbul Film Festivali’nde New York Halk Kütüphanesi hakkında çektiği destansı Ex Libris belgeselini seyrettiğimiz usta Frederick Wiseman bu yıl karşımıza Amerikan kırsalına odaklandığı yeni filmi Monrovia, Indiana ile çıkıyor. Wiseman’ın merceğinde 2016’daki son ABD başkanlık seçimlerinde Donald Trump’a %76 oranında oy çıkaran Monrovia kasabası var. Nüfusları giderek azalsa da ABD siyasetinde etkisi devam eden küçük kasabaların muhafazakâr sakinlerinin, kentlilerle tam bir tezat oluşturan gündelik rutinlerine, hayata ve olaylara bakış açılarına tarafsız bir gözle yaklaşıyor büyük usta.

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

İsviçreli Chris

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Hayal-Et

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Banksy’yi Çalan Adam

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Monrovia, Indiana

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Çağımız

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Cirkus Rwanda

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Gorbaçov’la Görüşme

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Çalışma (1968 – 2018)

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Putin’in Tanıkları

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Diğerlerinin Sessizliği

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Yenilgilerimiz

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Aile Peşinde

Monrovia, Indiana

Aynalı Çıplaklar

Aynalı Çıplaklar

Türk resminde mitolojik temalara pek fazla rastlanmamakla birlikte, Aynalı Venüs gibi yaygın temaların çeşitlemeleriyle karşılaşmak mümkündür. 

İstanbul-Paris-İstanbul: Mario Prassinos

İstanbul-Paris-İstanbul: Mario Prassinos

Mario Prassinos, İstanbul’da doğdu. Detaya girmek gerekirse, 1916 yılında Rum kökenli sanatçı bir ailenin çocuğu olarak Pera’da dünyaya geldi. Doğduğu ev halen burada ve ayakta...

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.