Jaurès

Yönetmen: Vincent Dieutre
Oyuncular: Eva Truffaut, Vincent Dieutre
Fransa, 2012, 83’, renkli 
Fransızca; Türkçe ve İngilizce altyazılı 

“Görmeye geldi. Simon’ın ona gösterebileceğim bir fotoğrafı yok bende, Jaurès metro istasyonuna bakan evinin pencerelerinden çekilmiş şu çalıntı kareler hariç bir iz yok: kanal, arabalar, mahallede hayat ve Lafayette kemerinin altındaki bir avuç Afgan mülteci... Benimle birlikte izliyor, beni sorguluyor, birlikte Simon’la geçirdiğim son yılın mevsimlerinin, mültecilerin Paris’te insanı tüketen mücadelelerinin son aylarının geçişini izliyoruz... Jaurès önceden planlanmamış bir film. Bu sahneleri neredeyse içgüdüsel olarak dijital videoda çektim, Simon’la aşk hikâyemin bir izi kalsın diye sanki.”

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Mağlup Hayatlarımızın Üçlemesi

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Tarih Sonrasına Yolculuk

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Yaralı Orlando

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Jaurès

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Bologna Centrale

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Kış Yolculuğum

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Bonne Nouvelle

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Karanlık Dersleri

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Harap Roma

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.

Sergey Parajanov Anlatıyor

Sergey Parajanov Anlatıyor

“Olabilecek en kötü hapishane koşullarıyla karşılaştığımda, bir seçim yapmak zorunda olduğumu anladım: ya dibe vuracaktım ya da bir sanatçı olacaktım.”

ÇOK İŞ VAR YAPACAK <br>…lâkin zaman!

ÇOK İŞ VAR YAPACAK
…lâkin zaman!

Yitirilmiş bir dostun ardından ona, onun geride bıraktıklarına dönüp bakmak bugün bize ulaşanların izlerini sürerek ona dair, “eseri”ne dair bir şeyler yapmaya kalkışmak ne zor işmiş! Samih Rifat’ın, birbirimize seslendiğimizde kullandığımız unvanıyla “Samih Usta”nın fotoğrafları, filmleri, desenleri, çevirileri, şiirleri, kitapları ve defterleri etrafında, birlikte farklı kurumlarda mesai yaptığı arkadaşlarının çalıştığı Pera Müzesi’nde açılacak bir sergi ve başka bazı etkinlikler yapma  hazırlama sorumluluğunu üstlendiğimde doğrusu bu zorluğu sezmiş ama köklerinin ne denli derine inebileceğini tam olarak kavramamıştım. Birden fazla nedenle.