Kârlı Tohumlar

Yönetmen: Linda Bendali
Fransa, 2019, 50', HDD, renkli
Fransızca, İngilizce, Kannada; Türkçe ve İngilizce altyazılı

60 yıldır yürütülen meyve ve sebzelerin standartlaştırılması ve endüstriyel melezlerin geliştirilmesi çalışmaları ürünlerin besin içeriklerinde ciddi etkiler yarattı. Son 50 yıl içinde sebzeler C vitamini içeriklerinin ortalama %27’sini, demir içeriklerinin yaklaşık yarısını kaybetti. Bilim insanları tekrarlanan melezlemeler yoluyla sürekli daha kırmızı, daha pürüzsüz, daha sert domatesler yaratıyorlar ama bu domatesler eskiye nazaran çok daha az vitamin ve mineral içeriyor. Tükettiğimiz meyve ve sebzelerin geldiği tohumlar artık Bayer ve Dow-Dupont gibi bir avuç çokuluslu şirketin mülkiyetinde. Tohumlarının büyük bölümünü Hindistan’daki işçilere asgari ücretin altında ödeme yaparak ürettiren bu şirketler 2 milyar avronun üzerinde ciro yapıyor. Bu tohumun altından daha pahalı olduğu küresel bir sektör yaratmış durumda. FAO’ya göre dünya çapında ekilen çeşitlerin %75’i son 100 yıl içinde yok oldu. Kârlı Tohumlar besin kayıpları ve yaşamın özelleştirilmesi ile sanayicilerin meyve ve sebzelerimiz üzerinde kurdukları büyük tekeli ortaya koyuyor.

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Birlikte Büyüyoruz

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Gıdayla Gelen Dönüşüm

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Gölgede Yetişen Kahve

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

İklim Arafı

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Johannesburg Altını

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Kârlı Tohumlar

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Mega Yangınlar

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Müşterekler İçin Mücadele

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Suyun Efendileri

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Yabanın Dönüşü

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Yeni Bir Tür: Sosyal Girişimcinin Yükselişi

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Ayna

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Bir Avuç Çöp

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Biyotaklit

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Çalınan Balıklar

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Milletler Birleşince: Acil Zamanlar için Acil Çözümler

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Onarıcı Reçete

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Kompost Hikâyesi

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Yeni Ekonomiye Geçiş

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Ormanı Onaran Keçiler

Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali

Biyotaklit Vaadleri

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.

Kopyalıyorum Öyleyse Varım

Kopyalıyorum Öyleyse Varım

Yeni toplumsal ve ekonomik sistemler için alternatif modeller öneren SUPERFLEX’in işleri, enerji sistemleri, içecekler, heykeller, kopyalar, hipnoz seansları, altyapılar, resimler, fidanlıklar, sözleşmeler ya da tasarlanmış kamusal alanlar olarak karşınıza çıkabilir.

Giacometti Paris’te

Giacometti Paris’te

Serginin ikinci bölümü Alberto Giacometti’nin 1922-1935 arasında, Post-Kübist sanatçılar ve Gerçeküstücü akımla ilişkisi, Paris’te yaptığı önemli bir heykel grubu, Paris’teki ilk yıllarını ve dönemin sanat sahnesinde oynadığı belirleyici rolü açığa vuruyor.