Meleklerin Rahibesi Joan

  • 16 Şubat 2014 / 18.00
  • 23 Şubat 2014 / 16.00

YönetmenJerzy Kawalerowicz
Oyuncular: Lucyna Winnicka, Mieczyslaw Voit, Anna Ciepielewska
Polonya, 112’, 1961, siyah-beyaz
Latince ve Lehçe, Türkçe altyazıyla

1634’te Fransa’da, Loudun’da “içlerine şeytan giren” bir grup rahibenin meşhur ve belgelenmiş hikayesinden yola çıkan (daha sonra Ken Russell, kendi filmi Şeytanlar için de bu hikayeyi kullanacaktı) yönetmen Jerzy Kawalerowicz, son derece kışkırtıcı ve görsel olarak da şaşırtıcı bir film yarattı. Manastırın şeytan çarpmış baş rahibesi Joan rolünde Lucyna Winnicka’nın ve sorunlu rahip Jozef Suryn rolünde Mieczslaw Voit’in olağanüstü performanslar sergilediği bu Kawalrowicz başyapıtı; inanç, baskı, fanatiklik ve cinsellik hakkında derinden rahatsız edici bir arayış niteliğinde.

Polonya’dan Ustalar<br/>Polonya Film Okulu

Kanal

Polonya’dan Ustalar<br/>Polonya Film Okulu

Küller ve Elmaslar

Polonya’dan Ustalar<br/>Polonya Film Okulu

Gece Treni

Polonya’dan Ustalar<br/>Polonya Film Okulu

Meleklerin Rahibesi Joan

Polonya’dan Ustalar<br/>Polonya Film Okulu

Masum Büyücüler

Polonya’dan Ustalar<br/>Polonya Film Okulu

Sudaki Bıçak

Polonya’dan Ustalar<br/>Polonya Film Okulu

Zaragoza’da Bulunmuş El Yazması

Meleklerin Rahibesi Joan

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Bu Bir Aşk Şarkısı Değil sergisi proje yöneticileri Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley, Nick Hornby’nin edebiyat ve müziğin yollarını kesiştiren etkileyici hikâyesi Ölümüne Sadakat’i anlatıyor! 

Bölgenin Hafızası

Bölgenin Hafızası

Hafıza nesneleri ilişkilendikleri coğrafyanın da hafızasını taşır. Temel maddesi toprak olan seramikler üretildikleri coğrafyaya doğrudan bağlanır: Toprakla birebir ilişki kuran seramik, üretildiği toprağın hafızasını da barındırır. Kütahya’nın kaolini bol, dolayısıyla da seramik üretimine elverişli toprağı burada çeşitli tekniklerin gelişmesine ve seramik atölyelerinin kurulmasına sebep olmuştur.