}

Milyon Kere Ölür Bir İnsan

  • 2 Ekim 2019 / 19:00
  • 23 Ekim 2019 / 19:00

Yönetmen: Jessica Oreck
Oyuncular: Alyssa Lozovskaya, Maksim Blinov, Vladimir Koshevoy, Alena Artemova
ABD, 2019, 97', DCP, siyah-beyaz
Rusça; Türkçe altyazılı

Savaş yaralarını henüz saramamış Rusya’da kara kışa yakalanan bir şehir açlıktan kırılmaktadır. Çektikleri açlığa rağmen, Alyssa ve Maksim ülkelerinin gelecekteki gıda ihtiyacını karşılayacak hazineyi, dünyanın en önemli tohum bankasını, hayatları pahasına da olsa korumak için kahramanca bir mücadele verir. Yarı belgesel, yarı kurgu niteliğindeki Milyon Kere Ölür Bir İnsan, kendini romantizm, savaş ya da gıda güvenliği gibi kalıplarla sınırlamaksızın, insanın inandıkları, sevdikleri ve hayatta kalmak için verdiği mücadeleye odaklanıyor.

Bu program kapsamındaki Pera Film gösterim ve etkinlikleri ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır. Yasal düzenlemeler uyarınca aksi belirtilmediği sürece tüm film gösterimlerimiz 18+ uygulamasına tabidir.

Ansızın Bir Yabancı Belirir

Kuzeyli Nanook

Ansızın Bir Yabancı Belirir

Maymunlar Cehennemi

Ansızın Bir Yabancı Belirir

Prenses Mononoke

Ansızın Bir Yabancı Belirir

Nerdesin Be Birader?

Ansızın Bir Yabancı Belirir

Donmuş Irmak

Ansızın Bir Yabancı Belirir

Beuys

Ansızın Bir Yabancı Belirir

Sakawa

Ansızın Bir Yabancı Belirir

Yuva

Ansızın Bir Yabancı Belirir

Milyon Kere Ölür Bir İnsan

Ansızın Bir Yabancı Belirir

Bilimin Sesleri

Milyon Kere Ölür Bir İnsan

Moskova Kavramsalcılığı

Moskova Kavramsalcılığı

Düşünme biçimimiz kökten bir değişime uğramış durumda, ama insanların çoğu bunun pek farkında değil gibi.

Kurumsallaşmış düşünme biçimi son 24 yüzyıldır yaptığı gibi doğrusal Neo-Platonik yapısını sürdürüyor. 

Bruce Nauman Bana Bak!

Bruce Nauman Bana Bak!

Bruce Nauman’ın bu videoları doğrudan doğruya izleyiciyi muhatap alıyor. Ekranda beliren oyuncuların farklı şekillerde söyledikleri cümleler cevaplanması imkânsız varoluşsal sorulara dönüştükçe dinleyici kendini sorguda hissetmeye başlar. 

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.