Özgür Dünyada İki Rus

  • 5 Ekim 2013 / 14.00
  • 9 Ekim 2013 / 19.00

Yönetmen: Amanda Trager, Erik Moskowitz
Oyuncular: Joshua Mack, Sasha Jampolsky, Amanda Trager, Erik Moskowitz, Robert Janitz, Irina Kachanovskaya, Jessie Stead
ABD; renkli, 30’, 2013
İngilizce, Türkçe altyazıyla


Moskowitz ve Trager'in 2013 tarihli çalışması iki erkek arasında, derin bir soruna işaret eden diyaloğu beyazperdeye taşıyor: Sanatçılar kim için ve neden üretir? Geniş bir fikir alışverişi ve değiş tokuşunu gözler önüne sunan video, sanatsal ilham, aşk ve piyasa arasındaki mecazi ve ütopik ilişkileri araştırıyor. Hikayenin anlatımı aynı zamanda esas sanatçı ve sinemacıları senaryo üzerinde çalışırken; bu senaryonun ifade ettiklerini ve işbirliklerinin erdem ve kusurlarını tartışma süreçlerini de kapsamak suretiyle, videonun yapım sürecini de takip ediyor. Peki, gerçekten kontrolü elinde tutanlar onlar mı? Çünkü, filmdeki üç kadının gizemli varlığı aksine işaret ediyor.

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

İçinden Yürü

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Anıtlar

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Bir Araya Gelerek Beyazı Oluşturan Renkler Önemlidir

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Toplumsal Görüşler

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Fakir Çorapçı, Sanayi Devrimine Karşı Çıkan Çiftçi ve Joanna Southcott'un Kandırılmış Takipçileri

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Son Cristeros

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Özgür Dünyada İki Rus

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Elfranko Wessels'in Hikayesi

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Pembe Bulutların Üzerinde

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Bir Avuç Toprak

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Gece Vakti Oyun Tekrarı

Charlotte Wells’ten Bir Not

Charlotte Wells’ten Bir Not

Hafıza güvenilmesi güç bir şeydir: ayrıntılar belirsizleşir ve öngörülemez bir hâl alır. Hatırlamak için gayret ettikçe daha az şey görürsünüz. Kendisini durmadan çürüten bir hafızanın anısı... Son zamanlarda kendimi, duyguların daha dirençli olduğu noktasında ikna etmeye çalışırken buluyorum; ne var ki bu, epey zor bir iş.

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.

Geleceği Hatırlamak

Geleceği Hatırlamak

Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor.