Bir Araya Gelerek Beyazı Oluşturan Renkler Önemlidir

  • 3 Ekim 2013 / 19.00
  • 12 Ekim 2013 / 18.00

Yönetmen: Barry Doupé
Kanada, Japonya; renkli, 120’, 2012
Japonca, Türkçe altyazıyla


Film batmakta olan bir Japon cam fabrikasındaki güç dengelerini inceliyor. Birbirine paralel ilerleyen iki hikaye – çalınmış bir resim ve şüpheli bir çalışanın soruşturması – toplumsal cinsiyet ve arzu üzerine bir anlatımda bir araya geliyor. Doupé’nin bilgisayar animasyonu filmindeki karakterler üç farklı perdede hızlı bir biçimde evrilirken, kanıksanmış maaşlı Japon çalışan insan modeli de altüst ediliyor. Filmde, çalışan ve işveren arasındaki hiyerarşiye dayalı ilişki yerle bir olurken, dil, sanat ve dışavurum inceleniyor. Doupé’nin karakterleri, yalnızca duygusal krizlerde ve insan dünyasının yerle bir olduğu durumlarda ortaya çıkan bir şeyi bulmaya çalışıyorlar.

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

İçinden Yürü

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Anıtlar

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Bir Araya Gelerek Beyazı Oluşturan Renkler Önemlidir

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Toplumsal Görüşler

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Fakir Çorapçı, Sanayi Devrimine Karşı Çıkan Çiftçi ve Joanna Southcott'un Kandırılmış Takipçileri

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Son Cristeros

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Özgür Dünyada İki Rus

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Elfranko Wessels'in Hikayesi

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Pembe Bulutların Üzerinde

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Bir Avuç Toprak

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Gece Vakti Oyun Tekrarı

Sergey Parajanov Anlatıyor

Sergey Parajanov Anlatıyor

“Olabilecek en kötü hapishane koşullarıyla karşılaştığımda, bir seçim yapmak zorunda olduğumu anladım: ya dibe vuracaktım ya da bir sanatçı olacaktım.”

SAMİH RİFAT : YAZARIN ÖLÜMÜNDEN ÖNCE

SAMİH RİFAT : YAZARIN ÖLÜMÜNDEN ÖNCE

Esra Özdoğan

Elif’e

Eski Sadakâtler
Samih Rifat’ı anarken el mahkûm başvurulan, yine de imtina edeceğim kısa sözcük listesi: Çok yönlü, geniş yelpazeli, Rönesans insanı, polimat,

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.