Bir Araya Gelerek Beyazı Oluşturan Renkler Önemlidir

  • 3 Ekim 2013 / 19.00
  • 12 Ekim 2013 / 18.00

Yönetmen: Barry Doupé
Kanada, Japonya; renkli, 120’, 2012
Japonca, Türkçe altyazıyla


Film batmakta olan bir Japon cam fabrikasındaki güç dengelerini inceliyor. Birbirine paralel ilerleyen iki hikaye – çalınmış bir resim ve şüpheli bir çalışanın soruşturması – toplumsal cinsiyet ve arzu üzerine bir anlatımda bir araya geliyor. Doupé’nin bilgisayar animasyonu filmindeki karakterler üç farklı perdede hızlı bir biçimde evrilirken, kanıksanmış maaşlı Japon çalışan insan modeli de altüst ediliyor. Filmde, çalışan ve işveren arasındaki hiyerarşiye dayalı ilişki yerle bir olurken, dil, sanat ve dışavurum inceleniyor. Doupé’nin karakterleri, yalnızca duygusal krizlerde ve insan dünyasının yerle bir olduğu durumlarda ortaya çıkan bir şeyi bulmaya çalışıyorlar.

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

İçinden Yürü

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Anıtlar

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Bir Araya Gelerek Beyazı Oluşturan Renkler Önemlidir

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Toplumsal Görüşler

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Fakir Çorapçı, Sanayi Devrimine Karşı Çıkan Çiftçi ve Joanna Southcott'un Kandırılmış Takipçileri

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Son Cristeros

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Özgür Dünyada İki Rus

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Elfranko Wessels'in Hikayesi

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Pembe Bulutların Üzerinde

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Bir Avuç Toprak

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Gece Vakti Oyun Tekrarı

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.

Charlotte Wells’ten Bir Not

Charlotte Wells’ten Bir Not

Hafıza güvenilmesi güç bir şeydir: ayrıntılar belirsizleşir ve öngörülemez bir hâl alır. Hatırlamak için gayret ettikçe daha az şey görürsünüz. Kendisini durmadan çürüten bir hafızanın anısı... Son zamanlarda kendimi, duyguların daha dirençli olduğu noktasında ikna etmeye çalışırken buluyorum; ne var ki bu, epey zor bir iş.

Geleceği Hatırlamak

Geleceği Hatırlamak

Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor.