Pembe Bulutların Üzerinde

  • 5 Ekim 2013 / 14.00
  • 9 Ekim 2013 / 19.00

Yönetmen: Amanda Trager, Erik Moskowitz
ABD; renkli, 17’, 2008
İngilizce, Türkçe altyazıyla


Moskowitz ve Trager'ın 17 dakikalık stilize operası bir ailenin komüne taşınma macerasını anlatıyor. Amatör oyuncuların ve yönetmenlerin de katılımıyla gerçekleştirilen filmde performans sanatçısı Joan Jonas ve arkadaşları, çağdaş yaşamı simgeleyen ve bu dünyadan değilmiş hissi veren bir tempoda koro oluşturuyorlar. Çalışma, Aristofanes'in Kuşlar (The Birds) isimli oyunundan ilham alıyor ve ailenin sonuçta yaşadığı umutsuzluğa işaret ediyor: M.Ö. 4. yüzyılda da ütopya kavramı sorgulanıyordu.

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

İçinden Yürü

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Anıtlar

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Bir Araya Gelerek Beyazı Oluşturan Renkler Önemlidir

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Toplumsal Görüşler

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Fakir Çorapçı, Sanayi Devrimine Karşı Çıkan Çiftçi ve Joanna Southcott'un Kandırılmış Takipçileri

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Son Cristeros

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Özgür Dünyada İki Rus

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Elfranko Wessels'in Hikayesi

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Pembe Bulutların Üzerinde

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Bir Avuç Toprak

Güç Bende Artık!<br/>  Tuhaf Filmler

Gece Vakti Oyun Tekrarı

Bölgenin Hafızası

Bölgenin Hafızası

Hafıza nesneleri ilişkilendikleri coğrafyanın da hafızasını taşır. Temel maddesi toprak olan seramikler üretildikleri coğrafyaya doğrudan bağlanır: Toprakla birebir ilişki kuran seramik, üretildiği toprağın hafızasını da barındırır. Kütahya’nın kaolini bol, dolayısıyla da seramik üretimine elverişli toprağı burada çeşitli tekniklerin gelişmesine ve seramik atölyelerinin kurulmasına sebep olmuştur.

Charlotte Wells’ten Bir Not

Charlotte Wells’ten Bir Not

Hafıza güvenilmesi güç bir şeydir: ayrıntılar belirsizleşir ve öngörülemez bir hâl alır. Hatırlamak için gayret ettikçe daha az şey görürsünüz. Kendisini durmadan çürüten bir hafızanın anısı... Son zamanlarda kendimi, duyguların daha dirençli olduğu noktasında ikna etmeye çalışırken buluyorum; ne var ki bu, epey zor bir iş.

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.