Putin’in Tanıkları

  • 9 Nisan 2019 / 19.00
  • 12 Nisan 2019 / 16.00

Yönetmen: Vitaly Mansky
Letonya, İsviçre, Çek Cumhuriyeti, 2018, 102’, renkli
Rusça; Türkçe, İngilizce altyazılı

Bu filmdeki olaylar 1999 yılbaşı gecesi, Boris Yeltsin’in Rusya başkanlığından çekilip yerine Vladimir Putin’in geçmesiyle başlıyor. “Halef Operasyonu”nun gerçek nedenleri ve sonuçlarının belgesele dayalı tanıklıkları bu filmin omurgasını oluşturuyor. Filmin kahramanları ise Mihail Gorbaçov, Boris Yeltsin, Vladimir Putin ve kendi yazgısının sessiz tanığı, Rus halkı. Rusya’nın en tanınmış belgeselcilerinden Vitaly Mansky’nin yönettiği Putin’in Tanıkları, Putin’in nasıl iktidara yerleştiğini, bu makamda neredeyse 20 yıldır nasıl kalabildiğini en yakından, Mansky’nin kendisinin çektiği görüntülerle anlatıyor.

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

İsviçreli Chris

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Hayal-Et

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Banksy’yi Çalan Adam

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Monrovia, Indiana

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Çağımız

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Cirkus Rwanda

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Gorbaçov’la Görüşme

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Çalışma (1968 – 2018)

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Putin’in Tanıkları

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Diğerlerinin Sessizliği

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Yenilgilerimiz

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Aile Peşinde

Putin’in Tanıkları

Döküntü Müzesi  <br> Dayanita Singh

Döküntü Müzesi
Dayanita Singh

 Dayanita Singh, izleyicileri çok defa bir sergi ortamı dahilinde fotografik dokümanları bir araya getirmeye veya yeniden şekillendirmeye davet ederek bu ortak tarihi araştırıyor.

Deniz Sefası

Deniz Sefası

Deniz hamamından plaja geçiş ise bir devrim niteliğindeydi. Rus ihtilalinde ülkelerinden kaçan Beyaz Ruslar, İstanbul’da pek çok dönüşüme neden olmuşlardı, bunlardan en önemlisi de halkın denizle buluşmasına vesile olan plaj alışkanlıklarıydı. 1920’lerden itibaren deniz hamamları evrilerek yerlerini yavaş yavaş kadın ve erkeğin beraber denize girebildiği plajlara bıraktı. Bu blog yazımızda İstanbul’un plajlarını ve onların özelliklerini ele alıyoruz.

Stefan Hablützel Bana Bak!

Stefan Hablützel Bana Bak!

Bana Bak! “la Caixa” Çağdaş Sanat Koleksiyonu’ndan Portreler ve Diğer Kurmacalar sergimizle ilgili paylaşımlarımıza devam ediyoruz. Yazımız serginin “Kimliğe İlişkin Uzlaşımlar” başlıklı bölümünde yer alan sanatçı Stefan Hablützel ve eseri “1962 – 1929” hakkında.