Rom

  • 22 Kasım 2023 / 13.00

Yönetmen: Menelaos Karamaghiolis
Anlatıcılar: Ilektra Alexandropoulou, Yorgos Konstas, Menelaos Karamaghiolis, Marika Tziralidou
Yunanistan, 1989, 76', DCP, renkli
Yunanca; Türkçe, İngilizce altyazılı 

Yunanistan belgesel film tarihinde kilometre taşı olarak görülen film, Avrupa’daki Romanların yaşamlarını dört farklı kişinin bakış açısıyla izliyor. Öğretmen, köklerine derinlemesine dalarken; fotoğrafçı, yazılı bir geleneği veya resmi bir tarihi olmayan bir toplumun şu anki gerçekliğini fotoğraflarla belgeliyor. Yaşlı kadın Tamara, anlattığı efsaneler ve eski hikâyelerin rehberliğinde kolektif bir hafızayı canlandırıyor; genç Aima ise, yeni neslin bakış açısından geleceğe ve kimlik arayışına dair başka bir perspektif sunuyor. İşlediği konu ve tarzıyla oldukça cesur bir deneme olan film, döneminde büyük şaşkınlık yaratmış ve devlet televizyonunda gösterimi yasaklanmıştı.

Yunanistan Sineması Günleri

Prova

Yunanistan Sineması Günleri

Rom

Yunanistan Sineması Günleri

Meteor ve Gölge

Yunanistan Sineması Günleri

Fournoi, Bir Kadın Toplumu

Yunanistan Sineması Günleri

Atina

Yunanistan Sineması Günleri

Megara

Yunanistan Sineması Günleri

Helidona’nın Çocukları

Yunanistan Sineması Günleri

Doxobus

Yunanistan Sineması Günleri

Yaralı Ağaç

Yunanistan Sineması Günleri

Theofilos

Yunanistan Sineması Günleri

Diğer Mektup

Yunanistan Sineması Günleri

Kumpanya

Yunanistan Sineması Günleri

Kısa Film Seçkisi

Yunanistan Sineması Günleri

Mutlu Gün

Yunanistan Sineması Günleri

Görüşürüz

Yunanistan Sineması Günleri

Byron: Şeytan İçin Bir Ezgi

Portmantoda Olağan Dedikodular

Portmantoda Olağan Dedikodular

 Dört bölümlük “Söylenen Şeyler” yazı serisinin ikinci bölümde evin portmantosunda yolları kesişen eşyaların dedikodusuna kulak misafiri oluyoruz…

Nesnelerin Hafızası

Nesnelerin Hafızası

Hediyelik eşyaların kültürel tarihini ele aldığı kitabında Rolf Potts bu tür nesnelerin kişisel hikâyelerle anlam kazandığından bahseder: Nesneler sakladıkları hikâyelerle hatıralara dönüşür. Hatıraları dünyayı değerlendirmek için değil, kendi hikâyemizi anlatmak için toplarız.

Giorgio de Chirico

Giorgio de Chirico

De Chirico, Mart 1910’da, annesi ve erkek kardeşiyle birlikte Floransa’ya taşındı. De Chirico, ilk metafizik resmini yaptı: Santa Croce Meydanı’ndan esinlediği Bir Güz Öğleden Sonrasının Muamması’nı.