Salıncak

  • 1 Temmuz 2022 / 19.00
  • 8 Temmuz 2022 / 19.00

netmen: Chiara Bellosi
Oyuncular: Gaia Di Pietro, Andrea Carpenzano, Barbara Chichiarelli, Giandomenico Cupaiuolo, Francesca Antonelli
İtalya, İsviçre, 2022, 96', DCP, renkli
İtalyanca; Türkçe altyazılı 

İlgiye muhtaç, 15 yaşındaki obez Benedetta, İtalya’nın güneyinde, tıpkı iç dünyası gibi her şeyin olabileceği ancak hiçbir şeyin olmadığı, alelade bir bölgede yaşamaktadır. İşten sonra annesi hayal kırıklığını Benedetta'dan çıkarırken babası araba tamirciliği yapmaktan hoşlanır. Ailenin kapısına bir lunapark kurulduğunda, kendi kaderini tayin eden bir hayat yaşayan ve cinsiyet normlarına meydan okuyan Amanda adında bir panayır işçisi ile tanışır. Benedetta, Amanda'nın kendine güveni ve bağımsızlığından hemen etkilenir ve okul hızla arka planda kalır. İkisi zar zor konuşur; onların ihtiyatlı dostlukları, büyük duygularla değil, daha çok güler yüzlü şefkat, merak ve konuşulmayan onaylarla beslenir. Salıncak, bir kendini keşfetme ve özgürleşme hikayesini gözler önüne sererken sıra dışı bir arkadaşlığa şefkatle bakıyor.

Bir Direniş Alanı Olarak Yoldaşlık

Asi ve Genç

Bir Direniş Alanı Olarak Yoldaşlık

Odanın Hissi

Bir Direniş Alanı Olarak Yoldaşlık

Salıncak

Bir Direniş Alanı Olarak Yoldaşlık

Üç Üzgün Kaplan

Konstantinopolis’te Mucizevi Şifalar

Konstantinopolis’te Mucizevi Şifalar

Göz kamaştırıcı güzellikleriyle Konstantinopolis’in ihtişamını yaratan kutsal mekânlar, aynı zamanda değerli röliklerin saklandığı yerlerdi ve bu nedenle şifa kaynaklarıydı. 

Turquerie

Turquerie

14. yüzyılda Balkanlar’a giren, 15. yüzyılda Konstantinopolis’i fetheden, 16. yüzyılda Viyana kapılarına dayanan Osmanlı İmparatorluğu, uzun süre Avrupa’nın korkulu rüyası olmuştur. Ancak 17. yüzyıl sonlarına gelindiğinde imparatorluğun genişlemesi durmuştu. 

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.