Salıncak

  • 1 Temmuz 2022 / 19.00
  • 8 Temmuz 2022 / 19.00

netmen: Chiara Bellosi
Oyuncular: Gaia Di Pietro, Andrea Carpenzano, Barbara Chichiarelli, Giandomenico Cupaiuolo, Francesca Antonelli
İtalya, İsviçre, 2022, 96', DCP, renkli
İtalyanca; Türkçe altyazılı 

İlgiye muhtaç, 15 yaşındaki obez Benedetta, İtalya’nın güneyinde, tıpkı iç dünyası gibi her şeyin olabileceği ancak hiçbir şeyin olmadığı, alelade bir bölgede yaşamaktadır. İşten sonra annesi hayal kırıklığını Benedetta'dan çıkarırken babası araba tamirciliği yapmaktan hoşlanır. Ailenin kapısına bir lunapark kurulduğunda, kendi kaderini tayin eden bir hayat yaşayan ve cinsiyet normlarına meydan okuyan Amanda adında bir panayır işçisi ile tanışır. Benedetta, Amanda'nın kendine güveni ve bağımsızlığından hemen etkilenir ve okul hızla arka planda kalır. İkisi zar zor konuşur; onların ihtiyatlı dostlukları, büyük duygularla değil, daha çok güler yüzlü şefkat, merak ve konuşulmayan onaylarla beslenir. Salıncak, bir kendini keşfetme ve özgürleşme hikayesini gözler önüne sererken sıra dışı bir arkadaşlığa şefkatle bakıyor.

Bir Direniş Alanı Olarak Yoldaşlık

Asi ve Genç

Bir Direniş Alanı Olarak Yoldaşlık

Odanın Hissi

Bir Direniş Alanı Olarak Yoldaşlık

Salıncak

Bir Direniş Alanı Olarak Yoldaşlık

Üç Üzgün Kaplan

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.

Bir Dönüm Noktası Olarak “Yılbaşı”: <br>Pera Film'den Alternatif Yılbaşı İzleme Listesi

Bir Dönüm Noktası Olarak “Yılbaşı”:
Pera Film'den Alternatif Yılbaşı İzleme Listesi

Yeni yıl, sadece takvimdeki bir değişiklikten ibaret değil. Geçmişin ağırlığının hissedildiği bazen de geleceğin belirsizliğiyle yüzleşildiği bir dönüm noktası olabilir. Pera Film bu yılbaşında, beyazperdenin umut, pişmanlık, nostalji ve yeni başlangıçlar etrafında şekillenen hikâyelerine odaklanıyor.

Sergey Parajanov Anlatıyor

Sergey Parajanov Anlatıyor

“Olabilecek en kötü hapishane koşullarıyla karşılaştığımda, bir seçim yapmak zorunda olduğumu anladım: ya dibe vuracaktım ya da bir sanatçı olacaktım.”