Odanın Hissi

  • 25 Haziran 2022 / 15.00
  • 6 Temmuz 2022 / 19.00

Yönetmen: Ketevani Kapanadze
Gürcistan, 2021, 74', DCP, renkli
İngilizce; Türkçe altyazılı 

Gürcistan'ın Kutaisi şehrinde, yerel bir kadın futbol kulübü, birlikte zaman geçirmek, eğlenmek, birbirlerine sarılmak ve varoluşsal meseleleri tartışmak için sık sık bir araya gelen bir grup kadın ve non-binarye ev sahipliği yapmaktadır. Buluşmaları, LGBTİ+’lara yönelik kapsayıcılığıyla ünlü olmayan bir toplumda, onlara rahat ve güvenli bir alan sunmaktadır. Ayrımcılık, ötekileştirme ve şiddet, bu spor tutkunları ve onların arkadaşlarının, gerek sokakta gerek aile içinde yaşadıkları gündelik gerçekliğin bir parçasıdır. Bir arada olduklarında ise, kendileri olabilmek için ihtiyaç duydukları sevgi, sıcaklık ve güvenliği bulurlar. Ketevan Kapanadze, bu ilk filminde ucuz duygusallığa yer vermiyor. Ne kadar yakın olursa olsun, dışarıdaki dünyanın düşmanlığına da gereğinden fazla yoğunlaşmıyor. Bireylere odaklanan karelerinin arasına, grubun tamamını gözlemleyen sahneler serpiştiriyor. Yönetmenin kamerası, bu güvenli balonun sınırlarında gezinirken, kutlama ve coşkudan samimiyet ve uyuşukluğa, hararetli tartışmalara kadar değişen ruh hallerini yakalayarak, arkadaşlar arasındaki olağanüstü atmosferi kolayca hissedilir hale getiriyor.

Bir Direniş Alanı Olarak Yoldaşlık

Asi ve Genç

Bir Direniş Alanı Olarak Yoldaşlık

Odanın Hissi

Bir Direniş Alanı Olarak Yoldaşlık

Salıncak

Bir Direniş Alanı Olarak Yoldaşlık

Üç Üzgün Kaplan

Yılbaşının Öteki Yüzü: <br> Pera Film'den Alternatif Yılbaşı İzleme Listesi

Yılbaşının Öteki Yüzü:
Pera Film'den Alternatif Yılbaşı İzleme Listesi

Pera Film yeni yıl yaklaşırken, Hollywood'un zamansız klasiklerinden modern sinemanın unutulmaz örneklerine uzanan 10 filmlik bir alternatif izleme listesi sunuyor.

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”