Odanın Hissi

  • 25 Haziran 2022 / 15.00
  • 6 Temmuz 2022 / 19.00

Yönetmen: Ketevani Kapanadze
Gürcistan, 2021, 74', DCP, renkli
İngilizce; Türkçe altyazılı 

Gürcistan'ın Kutaisi şehrinde, yerel bir kadın futbol kulübü, birlikte zaman geçirmek, eğlenmek, birbirlerine sarılmak ve varoluşsal meseleleri tartışmak için sık sık bir araya gelen bir grup kadın ve non-binarye ev sahipliği yapmaktadır. Buluşmaları, LGBTİ+’lara yönelik kapsayıcılığıyla ünlü olmayan bir toplumda, onlara rahat ve güvenli bir alan sunmaktadır. Ayrımcılık, ötekileştirme ve şiddet, bu spor tutkunları ve onların arkadaşlarının, gerek sokakta gerek aile içinde yaşadıkları gündelik gerçekliğin bir parçasıdır. Bir arada olduklarında ise, kendileri olabilmek için ihtiyaç duydukları sevgi, sıcaklık ve güvenliği bulurlar. Ketevan Kapanadze, bu ilk filminde ucuz duygusallığa yer vermiyor. Ne kadar yakın olursa olsun, dışarıdaki dünyanın düşmanlığına da gereğinden fazla yoğunlaşmıyor. Bireylere odaklanan karelerinin arasına, grubun tamamını gözlemleyen sahneler serpiştiriyor. Yönetmenin kamerası, bu güvenli balonun sınırlarında gezinirken, kutlama ve coşkudan samimiyet ve uyuşukluğa, hararetli tartışmalara kadar değişen ruh hallerini yakalayarak, arkadaşlar arasındaki olağanüstü atmosferi kolayca hissedilir hale getiriyor.

Bir Direniş Alanı Olarak Yoldaşlık

Asi ve Genç

Bir Direniş Alanı Olarak Yoldaşlık

Odanın Hissi

Bir Direniş Alanı Olarak Yoldaşlık

Salıncak

Bir Direniş Alanı Olarak Yoldaşlık

Üç Üzgün Kaplan

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı saray ve konak haremlerinde kahve ikramı törenle yapılırdı. Önce gümüş tatlı takımı ile tatlı (reçel) sunulur, ardından kahve ikramı başlardı. Kahve güğümü, tombak, gümüş veya pirinçten yapılmış, ortasında kor ateş bulunan ve kenarlarına takılı üç zincirden tutularak taşınan sitile oturtulurdu. Sitil örtüsü ise, yuvarlak, atlas veya kadifeden, sırma, sim, pul, hatta inci ve elmas işlemeli olurdu.

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”

Sergey Parajanov Anlatıyor

Sergey Parajanov Anlatıyor

“Olabilecek en kötü hapishane koşullarıyla karşılaştığımda, bir seçim yapmak zorunda olduğumu anladım: ya dibe vuracaktım ya da bir sanatçı olacaktım.”