Üç Üzgün Kaplan

  • 29 Haziran 2022 / 19.00
  • 8 Temmuz 2022 / 21.00

netmen: Gustavo Vinagre
Oyuncular:
 Isabella Pereira, Jonata Vieira, Pedro Ribeiro, Gilda Nomacce, Carlos Escher, Julia Katharine, Ivana Wonder
Brezilya, 2022, 86', DCP, renkli
Portekizce; Türkçe altyazılı / Portuguese with Turkish subtitles

En İyi Uzun Metraj Kurmaca Film Ödülü, 2022 Berlin Film Festivali, Teddy Ödülleri

Günümüzden çok da uzak olmayan distopik bir gelecekte São Paulo, beyni ve hafıza kabiliyetini hedef alan bir virüsün etkisi altındadır. Sömürgecilik ve diktatörlüğün izlerini taşıyan geçmişini unutmuş bir ülke, umutsuzca ne olduğu belirsiz bir “Altın Çağ”ı beklemektedir. Üç genç kuir, birbirlerinin ölmüş sevgililerini anarak, HIV tecrübelerini paylaşarak, maskeli yüzler için makyaj tavsiyeleri alarak ve nihayetinde Mirta adlı bir şarkıcının mekanındaki demode bir revü gösterisinde tıpkı kendileri gibi toplumca unutulmuş diğer insanlarla bir araya gelerek, pandemi ve kontrolden çıkmış kapitalizm tarafından kanı kurutulmuş bir şehirde gezintiye çıkarlar. Gustavo Vinagre’nin, politik olarak dayatılan hafıza kaybını işleyen bu içten ve sürrealist eserinde, anıların ancak kolektif olarak paylaşıldığı ve duygusal ilişkiler yoluyla aktarıldığı için korunabildiği, kuir bir çağ anlatılıyor.

Her yöne dağılanlar asla bir araya gelemez. Altın Çağ’ı yaşayanlar ise, zengin ve ayrıcalıklı bir şekilde ölmeye hiç kafa yormayanlardır. Üç Üzgün Kaplan’da pandeminin unutturduğu toplumun uç kesimleri, kendi parıltılarıyla dikkat çekiyor.

Bir Direniş Alanı Olarak Yoldaşlık

Asi ve Genç

Bir Direniş Alanı Olarak Yoldaşlık

Odanın Hissi

Bir Direniş Alanı Olarak Yoldaşlık

Salıncak

Bir Direniş Alanı Olarak Yoldaşlık

Üç Üzgün Kaplan

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı saray ve konak haremlerinde kahve ikramı törenle yapılırdı. Önce gümüş tatlı takımı ile tatlı (reçel) sunulur, ardından kahve ikramı başlardı. Kahve güğümü, tombak, gümüş veya pirinçten yapılmış, ortasında kor ateş bulunan ve kenarlarına takılı üç zincirden tutularak taşınan sitile oturtulurdu. Sitil örtüsü ise, yuvarlak, atlas veya kadifeden, sırma, sim, pul, hatta inci ve elmas işlemeli olurdu.

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.

Geleceği Hatırlamak

Geleceği Hatırlamak

Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor.