Serbest Radikaller: Bir Deneysel Sinema Tarihi

  • 7 Mart 2015 / 17.00
  • 8 Mart 2015 / 16.00

Yönetmen: Pip Chodorov
Oyuncular
: Stan Brakhage, Robert Breer, Pip Chodorov
Fransa
, 82’, 2012, renkli
Fransızca, İngilizce , Türkçe altyazıyla

Bu uzun metraj belgesel film, yönetmenliğin en önemli ama hep kenarda kalmış alanlarından birine canlı, zihin açıcı ve olması gerektiği gibi kişisel bir giriş sunuyor: Avangart sinema. Bu inanılmaz ölçüde zengin, çeşitlilik arz eden, geniş alanı 82 dakikaya sığdırmak gibi neredeyse imkansız bir işi başaran Serbest Radikaller, bu konu hakkında olabilecek en usta işi giriş olmuş; avangart geleneğin en önemli yönetmenlerinden bazılarıyla (aralarında Jonas Mekas, Peter Kubelka, Stan Brakhage ve Hans Richter de var) yapılan söyleşiler ve bazı filmlerin tamamının verilmesinin bunda katkısı büyük. Filmin, ele aldığı konuya duyduğu içten hayranlık, Chodorov’un kendi tanımlamasından da çok iyi anlaşılıyor: “Sevdiğim bazı filmleri paylaşmak ve bunları yapan bağımsız, radikal sanatçılardan bazılarını size tanıtmak istedim.”

Sinema Seni Seviyorum

Nefret

Sinema Seni Seviyorum

Bardot, la Méprise

Sinema Seni Seviyorum

Henri-Georges Clouzot’nun Cehennemi

Sinema Seni Seviyorum

Serbest Radikaller: Bir Deneysel Sinema Tarihi

Sinema Seni Seviyorum

Agnès’in Plajları

Sinema Seni Seviyorum

Aya Yolculuk

Sinema Seni Seviyorum

Olağanüstü Yolculuk

Sinema Seni Seviyorum

237 No’lu Oda

Sinema Seni Seviyorum

Bu Filme Henüz Yaş Sınırlaması Getirilmedi

Sinema Seni Seviyorum

Sapığın Sinema Rehberi

Sinema Seni Seviyorum

Lütfen Başa Sarın

Serbest Radikaller: Bir Deneysel Sinema Tarihi

Küçük Sarı Daire ile müzede keşifler!

Küçük Sarı Daire ile müzede keşifler!

Pera Öğrenme programları kapsamında yayınlanan, Tania Bahar'ın kaleme aldığı ve Marina Rico'nun resimlediği hikâye kitabı Küçük Sarı Daire, çocuklarla yetişkinlerin birlikte keşfedecekleri ve paylaşacakları farklı bir öğrenme deneyimi sunuyor.

Charlotte Wells’ten Bir Not

Charlotte Wells’ten Bir Not

Hafıza güvenilmesi güç bir şeydir: ayrıntılar belirsizleşir ve öngörülemez bir hâl alır. Hatırlamak için gayret ettikçe daha az şey görürsünüz. Kendisini durmadan çürüten bir hafızanın anısı... Son zamanlarda kendimi, duyguların daha dirençli olduğu noktasında ikna etmeye çalışırken buluyorum; ne var ki bu, epey zor bir iş.

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.