Serbest Radikaller: Bir Deneysel Sinema Tarihi

  • 7 Mart 2015 / 17.00
  • 8 Mart 2015 / 16.00

Yönetmen: Pip Chodorov
Oyuncular
: Stan Brakhage, Robert Breer, Pip Chodorov
Fransa
, 82’, 2012, renkli
Fransızca, İngilizce , Türkçe altyazıyla

Bu uzun metraj belgesel film, yönetmenliğin en önemli ama hep kenarda kalmış alanlarından birine canlı, zihin açıcı ve olması gerektiği gibi kişisel bir giriş sunuyor: Avangart sinema. Bu inanılmaz ölçüde zengin, çeşitlilik arz eden, geniş alanı 82 dakikaya sığdırmak gibi neredeyse imkansız bir işi başaran Serbest Radikaller, bu konu hakkında olabilecek en usta işi giriş olmuş; avangart geleneğin en önemli yönetmenlerinden bazılarıyla (aralarında Jonas Mekas, Peter Kubelka, Stan Brakhage ve Hans Richter de var) yapılan söyleşiler ve bazı filmlerin tamamının verilmesinin bunda katkısı büyük. Filmin, ele aldığı konuya duyduğu içten hayranlık, Chodorov’un kendi tanımlamasından da çok iyi anlaşılıyor: “Sevdiğim bazı filmleri paylaşmak ve bunları yapan bağımsız, radikal sanatçılardan bazılarını size tanıtmak istedim.”

Sinema Seni Seviyorum

Nefret

Sinema Seni Seviyorum

Bardot, la Méprise

Sinema Seni Seviyorum

Henri-Georges Clouzot’nun Cehennemi

Sinema Seni Seviyorum

Serbest Radikaller: Bir Deneysel Sinema Tarihi

Sinema Seni Seviyorum

Agnès’in Plajları

Sinema Seni Seviyorum

Aya Yolculuk

Sinema Seni Seviyorum

Olağanüstü Yolculuk

Sinema Seni Seviyorum

237 No’lu Oda

Sinema Seni Seviyorum

Bu Filme Henüz Yaş Sınırlaması Getirilmedi

Sinema Seni Seviyorum

Sapığın Sinema Rehberi

Sinema Seni Seviyorum

Lütfen Başa Sarın

Serbest Radikaller: Bir Deneysel Sinema Tarihi

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Bu Bir Aşk Şarkısı Değil sergisi proje yöneticileri Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley, Nick Hornby’nin edebiyat ve müziğin yollarını kesiştiren etkileyici hikâyesi Ölümüne Sadakat’i anlatıyor! 

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.