Nefret

  • 14 Şubat 2015 / 14.00
  • 6 Mart 2015 / 21.00

Yönetmen: Jean-Luc Godard
Oyuncular
: Brigitte Bardot, Jack Palance, Michel Piccoli
Fransa, İtalya
, 102’, 1963, renkli
Fransızca, Türkçe altyazıyla

Sinema tarihinde hiçbir yönetmen, insan ilişkileriyle film tarihi arasındaki bağlantı konusunda Jean-Luc Godard kadar saplantılı değildir. 1963 tarihli filmi Nefret, bu saplantısının en açık ve en dokunaklı örneğidir. Amerikan film yapımcısı Jeremy Prokosch (Jack Palance), Homeros’un Odysseia’sının film uyarlaması için Avusturyalı yönetmen Fritz Lang’la (kendisini oynuyor) anlaşır. Lang’ın bu malzemeyi bir sanat filmi haline getirmek için yaptıklarından memnun kalmayan Prokosch, bunun üzerine romancı ve oyun yazarı Paul Javal’a (Michel Piccoli), senaryoyu elden geçirme işini verir. Sanatsal ifadeyle ticari fırsat arasındaki çatışmaya koşut olarak Paul’le karısı Camille Javal’in (Brigitte Bardot) arası aniden açılır; milyoner bir playboy olan Prokosch’la yalnız bırakılan Camille, Paul’den uzaklaşır. Bir karı-kocanın birbirinden giderek uzaklaşmasını konu alan bir Alberto Moravia hikayesine dayansa da, Godard’ın versiyonunda kendi yaşamıyla kasıtlı koşutluklar söz konusudur: Paul, Camille ve Prokosch; sırasıyla Ulysses, Penelope ve Poseidon’a tekabül eder, ama aynı zamanda bazı yönleriyle Godard, karısı Anna Karina (Godard’ın baş kadın oyuncu tercihi) ve filmin dağıtımcısı Joseph E. Levine’a da benzer. Bir noktada Bardot siyah bir peruk takar ve Karina’ya benzer. Michel Piccoli de Brigitte Bardot’nun eski kocası ve Zorba film yapımcısı Roger Vadim’e biraz benzer. Filmin ilginç yönlerinden biri de Dante’yle –özellikle de İnferno’da, Kanto XXVI’da Ulysses’in Herkül Sütunları’nı geçip dünyanın öbür ucuna doğru çıktığı ölümcül yolculukla- ve Friedlich Hölderlin’in şiiri “Dichterberuf”’la (“Şairin Mesleği”) ilgili tartışmadır.

Sinema Seni Seviyorum

Nefret

Sinema Seni Seviyorum

Bardot, la Méprise

Sinema Seni Seviyorum

Henri-Georges Clouzot’nun Cehennemi

Sinema Seni Seviyorum

Serbest Radikaller: Bir Deneysel Sinema Tarihi

Sinema Seni Seviyorum

Agnès’in Plajları

Sinema Seni Seviyorum

Aya Yolculuk

Sinema Seni Seviyorum

Olağanüstü Yolculuk

Sinema Seni Seviyorum

237 No’lu Oda

Sinema Seni Seviyorum

Bu Filme Henüz Yaş Sınırlaması Getirilmedi

Sinema Seni Seviyorum

Sapığın Sinema Rehberi

Sinema Seni Seviyorum

Lütfen Başa Sarın

Nefret

Geleceği Hatırlamak

Geleceği Hatırlamak

Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor. 

Küçük Sarı Daire ile müzede keşifler!

Küçük Sarı Daire ile müzede keşifler!

Pera Öğrenme programları kapsamında yayınlanan, Tania Bahar'ın kaleme aldığı ve Marina Rico'nun resimlediği hikâye kitabı Küçük Sarı Daire, çocuklarla yetişkinlerin birlikte keşfedecekleri ve paylaşacakları farklı bir öğrenme deneyimi sunuyor.

Charlotte Wells’ten Bir Not

Charlotte Wells’ten Bir Not

Hafıza güvenilmesi güç bir şeydir: ayrıntılar belirsizleşir ve öngörülemez bir hâl alır. Hatırlamak için gayret ettikçe daha az şey görürsünüz. Kendisini durmadan çürüten bir hafızanın anısı... Son zamanlarda kendimi, duyguların daha dirençli olduğu noktasında ikna etmeye çalışırken buluyorum; ne var ki bu, epey zor bir iş.