Bardot, la Méprise

  • 14 Şubat 2015 / 16.00
  • 7 Mart 2015 / 15.00

Yönetmen: David Teboul
Oyuncular
: Brigitte Bardot, Henri-Georges Clouzot, Sami Frey
Birleşik Krallık
, 115’, 2013, renkli
Fransızca, Türkçe altyazıyla

Brigitte Bardot 2011’de biyografik bir belgesel yapılmasını kabul etti. Filmde yer almadı, ama yönetmene yaşamındaki mekanları, evlerini, Saint-Tropez’deki La Madrague ve La Garrigue’i, aile arşivlerini, doğumundan sinema tanrıçası oluşuna dek babasının çektiği filmleri gösterdi. Bu benzersiz malzemeden yönetmen az rastlanır, duyarlı bir portre kurar, bir kadının ve efsanevi, tutkulu bir oyuncunun tüm çelişkilerini ortaya koyar. Oyuncunun otobiyografisi Initiales BB’den bölümlere, Bulle Ogier’in yorumlarına ve film kliplerine yer veriyor.

Sinema Seni Seviyorum

Nefret

Sinema Seni Seviyorum

Bardot, la Méprise

Sinema Seni Seviyorum

Henri-Georges Clouzot’nun Cehennemi

Sinema Seni Seviyorum

Serbest Radikaller: Bir Deneysel Sinema Tarihi

Sinema Seni Seviyorum

Agnès’in Plajları

Sinema Seni Seviyorum

Aya Yolculuk

Sinema Seni Seviyorum

Olağanüstü Yolculuk

Sinema Seni Seviyorum

237 No’lu Oda

Sinema Seni Seviyorum

Bu Filme Henüz Yaş Sınırlaması Getirilmedi

Sinema Seni Seviyorum

Sapığın Sinema Rehberi

Sinema Seni Seviyorum

Lütfen Başa Sarın

Bardot, la Méprise

Geleceği Hatırlamak

Geleceği Hatırlamak

Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor. 

Charlotte Wells’ten Bir Not

Charlotte Wells’ten Bir Not

Hafıza güvenilmesi güç bir şeydir: ayrıntılar belirsizleşir ve öngörülemez bir hâl alır. Hatırlamak için gayret ettikçe daha az şey görürsünüz. Kendisini durmadan çürüten bir hafızanın anısı... Son zamanlarda kendimi, duyguların daha dirençli olduğu noktasında ikna etmeye çalışırken buluyorum; ne var ki bu, epey zor bir iş.

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.