Tabloid

  • 15 Ocak 2014 / 19.00
  • 19 Ocak 2014 / 14.00

Yönetmen: Errol Morris
ABD, 88’, 2011, renkli
İngilizce; Türkçe altyazıyla
 

Oscar ödüllü Errol Morris’in  filmi Tabloid, eski “güzellik kraliçesi” Joyce McKinney’nin kurgudan daha tuhaf maceralarını izliyor; hayallerinin erkeğine duyduğu sarsılmaz bağlılık nedeniyle McKinney dünyanın öbür ucuna gidiyor ve kendini İngiliz tabloid gazetelerinin ön sayfalarında buluyor. Joyce’un aşk ve kişisel intikam arayışı, Morris’in anlatımıyla onu silah zoruyla adam kaçırma, kelepçeli Mormonlar, acayip suç ortakları, esir modeller, sihirli iç çamaşırları ve ilahi birlikteliklerden oluşan gerçeküstü bir dünyaya sokuyor. Tümüyle çılgın bir ilişki bu. Kısmen aşk hikayesi, kısmen film noir, kısmen entellektüel bir B filmi ve çılgın bir peri masal olan Tabloid, eksantrik ve son derece karmaşık karakterlerin derin portrelerini çekerek belgesel türünü yerle bir etmeyi sürdüren bir yönetmenin, kamusal ve kişisel histeri hakkındaki taşkın düşüncelerinden oluşuyor. Morris filmde yine insanı hayrete düşüren bir portre ortaya koyuyor – romantik saplantıları ve yanılsamaları nedeniyle skandallarıyla gazetelere düşen ve kendini hayal bile edilemeyecek bir hayatın içinde bulan, inanılmaz kararlı bir kadını anlatıyor bu kez. Britney ve 24 saatlik haber döngüsünden çok önce ortaya çıkan Joyce McKinney, cinsel boyuneğmezlikle suçlanan, erkekleri tuzağına düşüren bir femme fatale olarak hüküm sürüyordu. Tabloid’le geri dönüyor ve Morris bugüne kadarki en iyi “yasak zevk” filmini yapıyor.

Gerçekleri Konuşalım<br/>Belgeseller

GerçekHayatta

Gerçekleri Konuşalım<br/>Belgeseller

Yaşadığım Ev

Gerçekleri Konuşalım<br/>Belgeseller

Kulak Ver

Gerçekleri Konuşalım<br/>Belgeseller

Kız Manken

Gerçekleri Konuşalım<br/>Belgeseller

Tabloid

Gerçekleri Konuşalım<br/>Belgeseller

Koşucular Kasabası

Tabloid

Motiflerin Hatırlattıkları

Motiflerin Hatırlattıkları

İslam sanatlarında öne çıkan motifler, taşıdıkları sembolik anlamlarla bugünkü üretimleri şekillendirmeye devam ediyor. Kütahya çinilerinde görülen bitkisel bezemeler ve geometrik desenler hem vazo, sürahi gibi seramik objelerde hem de mimari süslemelerde kullanılıyor.

Coğrafya

Coğrafya

Sergi, “Balkanlar” olarak bilinen bölge ülkelerinden farklı kuşaklardan sanatçı ve sanatçı gruplarına odaklanıyor ve bölgenin kaçınılmaz olarak akla gelen siyasi çağrışımları göz önünde bulundurulmaksızın bir doğa olayı üzerinden biçimleniyor.

Pera Müzesi’nde Bir Gece

Pera Müzesi’nde Bir Gece

Sanatçı Benoît Hamet, bu yıl 10. yaşını kutlayan Pera Müzesi’nin koleksiyonlarından öne çıkan eserleri yeniden yorumluyor. Hamet, hem gerçek hem kurgusal “tarihi” olaylara mizahi bir bakış sunuyor.