Türkiye Günceleri

  • 24 Mart 2023 / 19.30
  • 31 Mart 2023 / 21.00

Yönetmen: Maurice Pialat
Fransızca; Türkçe altyazılı 

“Bu filmler, Pialat'nın film yapımında belgesel ve kurmaca arasındaki özel ilişkiye dair bir bakış açısı sunuyor.” - Hareketlı̇ Görüntü Müzesı̇

1964'te Maurice Pialat ve görüntü yönetmeni Willy Kurant Türkiye'ye giderek ülkenin tarihine ve insanlarına adanmış beş lirik kısa filmden oluşan bir dizi çektiler. 

İstanbul Boğazı
Fransa, 1964, 14', HDD, siyah-beyaz

 

Türkiye'de çekilen kısa belgeseller dizisi Türkiye Günceleri için yapılan İstanbul Boğazı, ses ve görüntü arasındaki uyum açısından en klasik ve en resimsel olanıdır.

Bizans
Fransa, 1964, 11', HDD, siyah-beyaz

Bizans, Stefan Zweig'ın bir metnini kullanarak Osmanlıların 1453'te şehri fethini anlatıyor. 

Haliç
Fransa, 1964, 12', HDD, siyah-beyaz 

Haliç, Gérard de Nerval'in bir şiirini Osmanlı mimarisi üzerine güçlü bir çalışmayla yan yana getiriyor. 

İstanbul

Fransa, 1964, 13', HDD, siyah-beyaz

İstanbul, kıtalar arasında bölünmüş büyüleyici bir şehrin kalabalık caddelerini ve arka sokaklarını ele alıyor. İstanbul, Maurice Pialat'nın Türkiye'ye adadığı altı kısa filmden biri. 

Galip Usta
Fransa, 1964, 11', HDD, siyah-beyaz

Nazım Hikmet'in şiirleri üzerinden ilerleyen film, Türkiye Günceleri serisinin en zarif filmlerinden biri. 

Uğrak

Ölümsüz Kadın

Uğrak

Şehir

Uğrak

Tekerleme

Uğrak

Zombi ve Hayalet Tren

Uğrak

Türkiye Günceleri

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Bu Bir Aşk Şarkısı Değil sergisi proje yöneticileri Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley, Nick Hornby’nin edebiyat ve müziğin yollarını kesiştiren etkileyici hikâyesi Ölümüne Sadakat’i anlatıyor! 

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.