Ölümsüz Kadın

  • 17 Mart 2023 / 19.00

Yönetmen: Alain Robbe-Grillet
Cast: Françoise Brion, Jacques Doniol-Valcroze, Guido Celano, Ayfer Feray, Sezer Sezin
Fransa, İtalya, Türkiye, 1963, 100', BluRay, siyah-beyaz
Fransızca, Türkçe; Türkçe altyazılı

İstanbul'a yeni gelen bir Fransız, gizemli bir kadınla tanışır. Kadının isminin gerçekte ne olduğu, nerede yaşadığı, İstanbul'da ne yaptığı, Doğulu mu Batılı mı olduğu belli değildir. Adam, en az kendisi kadar gizemli ve tekinsiz lstanbul'u birlikte dolaştığı bu kadının çekimine kapılır, ilişkiye girerler. Fakat sonra kadın ortadan kaybolur ve adam umutsuzca onun izini sürdükçe, içinden çıkılmaz bir labirente dalar. Alain Robbe-Grillet'nin ilk yönetmenlik denemesi Ölümsüz Kadın’da Marienbad’ın durağan otel dekorunun yerini, bu kez büyülü, gerçeküstü bir durağanlığa sahip İstanbul alıyor.

Uğrak

Ölümsüz Kadın

Uğrak

Şehir

Uğrak

Tekerleme

Uğrak

Zombi ve Hayalet Tren

Uğrak

Türkiye Günceleri

Geleceği Hatırlamak

Geleceği Hatırlamak

Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor. 

Charlotte Wells’ten Bir Not

Charlotte Wells’ten Bir Not

Hafıza güvenilmesi güç bir şeydir: ayrıntılar belirsizleşir ve öngörülemez bir hâl alır. Hatırlamak için gayret ettikçe daha az şey görürsünüz. Kendisini durmadan çürüten bir hafızanın anısı... Son zamanlarda kendimi, duyguların daha dirençli olduğu noktasında ikna etmeye çalışırken buluyorum; ne var ki bu, epey zor bir iş.

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.