Yaz Kış Demeden

Yönetmen: Zeynep Güzel
Türkiye, Ermenistan, 2019, 61’, renkli, siyah-beyaz
Ermenice, Türkçe, İngilizce; Türkçe, İngilizce altyazılı

Yönetmen Zeynep Güzel, Türkiye’den Ermenistan’a yaptığı sorgulayıcı gezilerin anlatısını oluştururken travma mirası ile kayıp ve aidiyet kavramlarını Ermenistan’ın sanayisizleşmiş kentlerinin benzersiz güzelliğini fon alarak yeniden değerlendiriyor. Dilsel ve ulusal ayrımlara rağmen yönetmen, zorlukları göğüsleyen Aşot ve Karin’le yakınlık kuruyor, geçmişi deşip yabancı olduğu kadar tanıdık bu ülkeyle bağlarını keşfederken onları ailesi kabul ediyor. Şiir gibi mektuplarıyla Zeynep Güzel, geçmişin anlamını çözüyor, geçmişle şimdiki zamanın belirsizliğine bir çıpa atıyor ve hatta geleceğe dair umut dolu bir çözümlemeye ulaşıyor.

38. İstanbul Film Festivali<br>Ulusal Belgesel Yarışması

Yaz Kış Demeden

38. İstanbul Film Festivali<br>Ulusal Belgesel Yarışması

Tanrı Göçmen Çocukları Sever Mi Anne?

38. İstanbul Film Festivali<br>Ulusal Belgesel Yarışması

Kâzım

38. İstanbul Film Festivali<br>Ulusal Belgesel Yarışması

Köpek Filmi

38. İstanbul Film Festivali<br>Ulusal Belgesel Yarışması

Şehitler

38. İstanbul Film Festivali<br>Ulusal Belgesel Yarışması

Baştan Başa

38. İstanbul Film Festivali<br>Ulusal Belgesel Yarışması

Vargit Zamanı

38. İstanbul Film Festivali<br>Ulusal Belgesel Yarışması

Gulyabani

38. İstanbul Film Festivali<br>Ulusal Belgesel Yarışması

Bulutlar

38. İstanbul Film Festivali<br>Ulusal Belgesel Yarışması

Meleklerin Koruyucusu

38. İstanbul Film Festivali<br>Ulusal Belgesel Yarışması

Aether

Yaz Kış Demeden

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Bu Bir Aşk Şarkısı Değil sergisi proje yöneticileri Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley, Nick Hornby’nin edebiyat ve müziğin yollarını kesiştiren etkileyici hikâyesi Ölümüne Sadakat’i anlatıyor! 

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı saray ve konak haremlerinde kahve ikramı törenle yapılırdı. Önce gümüş tatlı takımı ile tatlı (reçel) sunulur, ardından kahve ikramı başlardı. Kahve güğümü, tombak, gümüş veya pirinçten yapılmış, ortasında kor ateş bulunan ve kenarlarına takılı üç zincirden tutularak taşınan sitile oturtulurdu. Sitil örtüsü ise, yuvarlak, atlas veya kadifeden, sırma, sim, pul, hatta inci ve elmas işlemeli olurdu.

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”