Bosna Ezgileri

20 - 28 Ekim 2017

Pera Film, Bosna Sancak Akademik Kültür ve Tarih Vakfı iş birliğiyle 20-28 Ekim 2017 tarihleri arasında Bosna Ezgileri başlıklı bir program sunuyor; farklı müzik türleri ve müzikle kurulan ilişkiler üzerinden Bosna-Hersek’i anlatan 6 filme ev sahipliği yapıyor. Program kapsamında; hip-hop, rock gibi müzik türlerinin yanı sıra Balkan Blues’u olarak da adlandırılan Sevdalinka müziği ve hatta Türk menşeili olduğu düşünülen Üsküdar’a Gider İken şarkısı hakkında çekilen bir film de gösteriliyor. İstanbul’da bir restoranda duyduğu bir şarkının peşine düşen Adela Peeva’nın Balkanlar’a yolculuğu, gittiği her ülkede gururla sahiplenilen bu melodinin üzüntü, neşe ve sürprizlerle dolu hikayesini anlatıyor. Bu yıl Saraybosna Film Festivali’ne de davet alan Sali S. Saliji’nin Sevdalinka isimli filmi ise, bu müziğin icracıları ile tanıştırıyor ve hikayelere ortak ediyor. Pek çok festivalden ödüllerle dönen Gianluca Loffredo’nun Saraybosna’da Sigara İçmek Yasak filmi eski Yugoslav-Bosnalı grup “Zabranjeno pusenje” yani “Sigara içmek yasak” isimli efsanevi rock grubunun, az bilinen arşiv görüntülerini içeriyor. Sevdah filmi ise izleyicleri, ortak arkadaşları Farah’ın ölümüyle yan yana gelen müzisyen Damir İmamović ve yönetmen Marina Andree Škop’un anılar ve keşiflerle dolu müzikal yolcuğuna konuk ediyor.

Pera Film programına paralel olarak Sevdah filminin başrol oyuncusu müzisyen Damir İmamović, 20 Ekim Cuma günü Pera Müzesi’nde bir konser gerçekleştirecek. 21 Ekim Cumartesi günü ise, film gösterimi ardından, Balkan müziği araştırmacısı, müzisyen Muammer Ketencoğlu ile İmamović bir söyleşi gerçekleştirecek.

Bu program kapsamındaki Pera Film gösterimleri ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır.

 

 

        

iş birliğiyle

desteğiyle

21 Ekim

14.00 Sevdah

17.00 Saraybosna’da Sigara İçmek Yasak

22 Ekim

14.00 Ruh Treni

16.00 Sevdah

Ahşabın Kalbi

18.00 Sevdalinka: Ruhun Simyası

25 Ekim

19.00 Bu Şarkı Kimin?

Ahşabın Kalbi

27 Ekim

19.00 Saraybosna’da Sigara İçmek Yasak

20.30 Ruh Treni

28 Ekim

14.00 Sevdalinka: Ruhun Simyası

16.00 Bu Şarkı Kimin?

Sevdah

Sevdah

Bu Şarkı Kimin?

Bu Şarkı Kimin?

Ahşabın Kalbi

Ahşabın Kalbi

Saraybosna’da Sigara İçmek Yasak

Saraybosna’da Sigara İçmek Yasak

Sevdalinka: Ruhun Simyası

Sevdalinka: Ruhun Simyası

Ruh Treni

Ruh Treni

Bosna Ezgileri

Pera Film, Bosna Sancak Akademik Kültür ve Tarih Vakfı iş birliğiyle 20-28 Ekim 2017 tarihleri arasında Bosna Ezgileri başlıklı bir program sunuyor; farklı müzik türleri ve müzikle kurulan ilişkiler üzerinden Bosna-Hersek’i anlatan 6 filme ev sahipliği yapıyor.

Damir İmamović ve Muammer Ketencoğlu

Damir İmamović ve Muammer Ketencoğlu

Müzisyen Damir İmamović ve Balkan müziği araştırmacısı, müzisyen Muammer Ketencoğlu bir söyleşi için bir araya geliyor. Söyleşi, Bosna-Sancak Kültür Günleri II kapsamında hazırlanan “Bosna Ezgileri” başlıklı Pera Film programına paralel olarak gerçekleştiriliyor.

X

Damir İmamović

Damir İmamović

Pera Müzesi, Bosna-Sancak Kültür Günleri II kapsamında hazırlanan “Bosna Ezgileri” başlıklı Pera Film programına paralel bir Damir İmamović konseri gerçekleştiriyor.  

Leonardo’nun Atı

Leonardo’nun Atı

Leonardo da Vinci, 1493’te, tam 500 yıl önce, Milano Dükü Ludovico il Moro’nun 12 yıl önce babasının anısına sipariş ettiği atlı anıtın (doğal büyüklüğün 4 katı boyda) dökümü için hazırlıkları bitirmek üzereydi.

Büyük Birader’i Çiftdüşünüyoruz! 1984′ten 11 Alıntı

Büyük Birader’i Çiftdüşünüyoruz! 1984′ten 11 Alıntı

Çiftdüşün Çiftgörü sergimiz George Orwell’ın 1984 romanında kullandığı “Çiftdüşün” kavramına bir göndermeyle isim buldu ve aralarında Tracey Emin, Marcel Dzama, Anselm Kiefer, Bruce Nauman, Raymond Pettibon ve Thomas Ruff gibi isimlerin yanı sıra Türk sanatçıların da yer aldığı seçki, çoğulcu düşünmenin izini sanat eserleri üzerinden sürdü.

Akışkan Rego

Akışkan Rego

Her ne kadar Rego, geç de olsa, çağının öncü feministlerinden biri olarak kabul edilmişse de, cinsel akışkanlığı ele alışıyla ilgili çok az şey yazılmıştır. Hatta çizim ve resimlerindeki sado-mazoşist akım, partiarka ile sömürülen kadın arasındaki klasik çatışmanın bir okuması olarak anlaşılmıştır. Türkiye ve Almanya’daki ilk müze sergileri, Rego’nun toplumsal cinsiyet ve kimlik hakkında sanıldığının çok ötesinde akışkan bir anlayışa sahip olduğunu gösteriyor.